Vervolg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

20 Oktober 2010 | Rusland, Moskou

Eerste concert.

Veel tijd om te schrijven was er gisteren niet maar het was een geweldige dag. Mooi weer met veel zonneschijn maar wel koud.
Nadat we in de Nevsky Prospect, de grootste winkelstraat van Petersburg, waren losgelaten zijn we eerst maar weer an de koffie gegaan. Daarna hebben we de grote kathedraal Kazan bezocht en ons vergaapt aan de pracht en praal, de icoonen en de beschilderingen en het vele bladgoud dat werd gebruikt. Overweldigend mooi. Er was op dat moment ook een kerkdienst aan gang maar dat was niet te zien omdat de priesters zich bevonden achter gesloten deuren. Horen konden we het wel en het klonk prachtig. Toen de deuren open gingen traden er 6 priester naar voren in goudkleurige gewaden en toen begon ook het koor te zingen hoog op het balkon achter in de kerk. Het zo mooi dat we er een tijd ademloos naar hebben geluisterd. De communie werd uitgedeeld op een lepel en op het eind van de dienst gaven omstanders briefjes aan de priesters en tijdens een soort gezongen gebed, denkt ik, werden deze briefjes allemaal door de priesters gezien, het was een hele stapel en pas toen ze allemaal waren bekeken vervolgden de priesters de dienst.
Weer buiten in de zon liepen we naar de prachtige kathedraal die we al eerder zagen en die vooral aan de buitenkant schittert door zijn pracht. Binnen was een museum en de pracht daar nauwelijks met woorden te beschrijven zo mooi..Alle wanden en het plafond waren bedekt met kleine mozaïek steentjes in schitterende kleuren. We genoten!

Tot zover maar het concert was super! Jan was erg tevrede

• 20 Oktober 2010 - 06:52

Joke:

Vanmorgen al een smsje van Tineke, waarin ik ook de groeten van jou kreeg en nu alweer een vervolg.
    Carla was gisteren even bij me, dus die heb ik ook op de hoogte gebracht, ze had nog geen email gezien.
    Vandaag hebben jullie zeker weer een concert, geniet er van en zing maar lekker.

groeten
    Joke & Jan