Krugerpark Dag 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Krugerpark Dag 3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Krugerpark Dag 3

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 November 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Maandag 22 November.

Vandaag is het alweer de laatste dag in dat mooie Paul Krugerpark.Nadat we uitgebreid hadden ontbeten wilde ik de ontbijtboel afwassen maar Maria belette mij dat want het is gebruikelijk hier dat je dat laat staan voor de schoonmakers. Wat een land! We rijden in elk geval nog een groot deel van de dag door het park voor we bij de uitgang zijn. We zijn verwend want de meeste soorten dieren hebben ons gezien en wij hen en we zijn ons bewust van het feit dat al dit moois tot stand is gebracht met veel inspanning en aandacht voor de natuur. Een eenzame neushoorn zien we water drinken aan de plas en een aantal apen spelen in de verte bij het water. Grote groepen impala's staren ons aan vanaf de kant en lopen verschrikt weg als we stoppen en weer doorrijden. Bij de uitgang van het park moeten we ons uitschrijven en gaan we op weg om deze ochtend af te sluiten met een bezoek aan Gods Window. Het is nog wel even rijden maar de weg erheen is zo geweldig mooi dat het geen straf is. Gods Window, de naam zegt het al, is een plek waar je een uitzicht hebt waarbij je je kan voorstellen dat God vandaar de wereld in de gaten houd. We klimmen een behoorlijk aantal treden en komen buiten adem op plaats van bestemming en waren we niet al buiten adem dan zouden we het zeker worden van deze adembenemende plek. De foto's proberen te vertellen hoe het eruit zag maar de werkelijkheid is overdonderend.
Langzaam lopen we naar beneden en genieten van de natuur die veel weg heeft van het tropisch regenwoud want de grond is overal nogal drassig en het ruikt heerlijk. De weg terug naar Johannesburg voert ons langs hoge bergruggen soms zo hoog dat we boven de bomengrens rijden en het hoogste punt 3000 meter is. We kijken uit op machtige rotspartijen en ver beneden liggen kleine dorpjes. Het passeren op de tweebaansweg gaat hier heel gemoedelijk, men gaat gewoon op de vluchtstrook rijden om iemand te laten passeren. Tegen de avond zijn we terug en kunnen opnieuw terugkijken op een bijzondere dag.

• 24 November 2010 - 06:26

Marjolein:

prachtig zo'n raam,maar volgens mij val je met de deur in huis.