Lang weekend - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Lang weekend - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Lang weekend

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

01 December 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het is een heel lang weekend zonder blog geworden want we waren afgesloten van internet.

Zaterdag 27 November
Vandaag onze Splashdag of anders gezegd, de bijeenkomst waarvan ik al eerder melding maakte
Al om 7.00 uur zaten we aan het ontbijt en verder was de hele dag gevuld met sessies en groepssessies. Het was een fantastische ervaring om met zoveel talent in het zwembad samen te zijn. Het eerste zwembad waar we sessies gaven was een prettig hypermodern zwembadje maar het tweede was werkelijk een deprimerend bad, heel erg oud en somber met in het bad zelf geen omkleedruimte behalve een gordijn. Ook toiletten waren er niet te vinden. Je moest dan door de fitnessruimte, die wel supermodern was ingericht. Maar het water was warm en het bad was groot genoeg. Nadat we het zwembad hadden verruild voor een gezellig restaurantje werden er nog uitgebreid ervaringen uitgewisseld cadeaus uitgedeeld voor alle gegeven sessies en christmaskreackers kapot getrokken zoals men dat hier gewend is. Het werd laat. Doodmoe reden we naar huis en lagen zeer vroeg in bed.

Zondag 28 November.
Een stralende dag zonder afspraken. We zaten heerlijk buiten in de schaduw en lazen wat en dronken koffie, maar na de lunch brak het onweer los en zijn we in de auto gestapt om wat rond te toeren. Eerst belandden we bijna in de file maar gelukkig nog net op tijd afgeslagen. De route die we wilde nemen bleek vol te staan met auto's, we vermoedden dat er daar in de buurt een of andere activiteit te gebeuren stond dus besloten we naar een winkelcentrum elders te rijden waar een toeristen informatiebureau aangegeven stond. We kwamen uiteindelijk terecht in de Afrikaanse kunsthallen en dat was ook niet verkeerd. De Zuid Afrikaanse mensen weten van afval enorm veel prachtige dingen te maken. Heel lang stonden we bij een schaakbord met kunstig houtsnijwerk zo prachtig. Ook de batik tafellakens waren zo mooi. Maar uiteindelijk hebben we niets gekocht maar hadden we wel een erg leuke dag.

Dinsdag 30 November.
Zowel gisteren als vandaag moest ik sessies geven en het is leuk dat ik daardoor ook steeds verschillende baden zie die allemaal in andere delen van Johannesburg zijn gevestigd. Voor het zwembad van vandaag reden we naar het opgegeven adres. Bleek een achterbuurt te zijn en alles zag er zeer onbetrouwbaar uit. Ik kon me niet voorstellen dat dit het adres was wat we opgekregen hadden. Bob zei direct dat ik beter mijn handtas in de auto kon laten. Er was bij het bewuste huis geen bel en ook geen zwembad maar het was echt het goed adres. Na lang zoeken bleek dat er twee dezelfde straten in Jo'burg zijn. Op het eind van de middag was er nog tijd om het Mandelaplein te bezoeken waar een enorm standbeeld van Mandela staat en ook een heel aparte kerstboom. Bij de fonteinen op het plein spelen voortdurend kinderen die natuurlijk kletsnat worden maar dat geeft niet want het is warm
Intussen hebben we op het nieuws (ja we kunnen de nederlands/belgische zender ontvangen) gezien dat er in Nederland al geschaatst kan worden. Gelukkig houden we niet van schaatsen.

• 01 December 2010 - 09:10

Joke:

Ik zit met een warme sjaal om achter m'n computer. Het is hier echt koud hoor, dat is wel even wennen, al geniet ik wel van dit echte winterweer. Ik heb gisteren lekkere warme laarzen met een schapenvacht erin gekocht dus kan ik lekker naar buiten om me warm te lopen.
    Jullie leven wel in een hele andere wereld. Kerstfeest bij 30 graden, en wat beginnen ze daar al vroeg mee, een wereld van verschil.
    groeten van Jan & Joke

• 02 December 2010 - 06:34

Marjolein:

Je kán schaatsen of doen alsof je op de wintersport bent.Alles is wit hier,wat een enorm contrast met de beelden daar !