Oeps..we zijn weer thuis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Oeps..we zijn weer thuis - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Oeps..we zijn weer thuis

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

08 December 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Op 6 december om 21.45 uur zaten we 's avonds naar het nieuws te kijken toen ik ineens dacht, als we om 00.20 uur vertrekken van Johannesburg dan is het dus al 7 december. Oeps…. Bob belt met de KLM, en ik begin langzaam met dingen in te pakken want ik kan nog even niet geloven dat we zo stom zouden zijn. Bob knikt, ons vliegtuig vertrekt over 2.5 uur. Ik maak Maria wakker die al naar bed is gegaan en in vliegende vaart pakken we onze spullen in de koffer, we moeten zoeken naar de telefoon van Bob, onvindbaar… kom we gaan. We nemen de highway maar het blijkt dat er wegwerkzaamheden zijn, file…..gelukkig niet zo’n lange. Om 23.00 uur zet Maria ons af en sjeesen we naar de incheckbalie. Er staat niemand in de rij dus dat is mooi maar het apparaat dat onze boardingcards moet uitprinten doet het niet. Intussen heeft Maria de auto in de parkeergarage gezet en komt afscheid nemen. Wat een gekte, maar we zijn op tijd en halen opgelucht adem. De KLM medewerkster heeft elders de boardingkaarten uitgeprint en zo komt alles toch nog goed. Arme Maria, we hadden ons het afscheid heel anders voorgesteld.
De vlucht zelf was super want het vliegtuig zat maar half vol zodat we een hele rij stoelen konden bezetten om te slapen en dat deden we om beurten. Onze landing werd met een half uur uitgesteld omdat het op Schiphol erg druk was vanwege de mist. We vlogen rondjes boven Schiphol en zagen af en toe een glimp van de bevroren en witte wereld onder ons. Uitgerust kwamen we op dat ijskoude Schiphol met toch nog wel een beetje een kater van dat
hele snelle afscheid van Zuid Afrika. Het contrast had nauwelijks groter kunnen zijn

• 08 December 2010 - 10:07

Lidy:

Wat een kater joh! Zo'n afscheid na zo'n heerlijke tijd in Zuid-Afrika. Gelukkig zijn er genoeg communicatiemiddelen om het contact warm te houden! Dat afscheid doe je gewoon via Skype en webcam even over. Welkom terug trouwens! Groetjes, Lidy

• 08 December 2010 - 21:38

Ingrid:

welcome Home! in ons koude kikkerlandje.....heftig afscheid....je was toch niet blond of eh....grapje...tot vrijdag he!
    liefs Ingrid

• 09 December 2010 - 06:43

Marjolein:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn . Zal wel even acclimatiseren worden !
    Bedankt dat we "mee" konden op reis. Heb me gewarmd aan alle zonnige taferelen ...
    En nu hier aan 't werk voor de kerstcake .... groetjes, marjolein

• 09 December 2010 - 09:14

Johan:

Nou, op naar het volgende avondtuur!!!! Of is die al begonnen :) Hier is het heeeeel lekker in ons nieuwe huisje en we genieten volop. Nog geen internet dus ik doe dit even snel op mijn telefoon maar zodra we het hebben moeten we maar even lekker lang bellen!!!

Groetjes!
    Johan en Eef