Onderhoudsweek - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Onderhoudsweek - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Onderhoudsweek

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 Juni 2011 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Woensdag 15 juni Meilhan
We liggen nu in een kleine haven maar om in het dichtbij gelegen dorp te komen moet je een eind omhoog klimmen dus fietsen was vandaag geen optie. De havenmeester vertelde ons dat als je boodschappen doet in de plaatselijke supermarkt en je besteed meer dan € 20 de eigenaar de boodschappen naar de boot brengt. Dat was super want inmiddels zijn onze voorraden uitgeput dus klommen we de tig-treden op naar boven en genoten van de omgeving, de geur van het ongerepte bos en de vogels die ons nog steeds gezelschap houden. Gelukkig was deze supermarkt goed gesorteerd zodat we voorlopig weer even vooruit kunnen.
In deze haven is ook goed te zien hoe men vroeger de paarde die de schepen voorttrokken op de jaagpaden liet uitrusten en drinken. De paarden werden vastgebonden aan speciaal daarvoor gemaakte water troggen terwijl de schepen werden afgeladen.

Donderdag 16 juni
We besloten om te gaan eten in het nabij gelegen restaurant maar toen we daar aankwamen bleek het gesloten. Toen moesten we weer naar boven klimmen want daar was ook een restaurant met een prachtig uitzicht. Geloof het of niet dit restaurant was ook gesloten. In het dorp had ik ook nog ergens een bord restaurant gezien maar wist niet meer precies waar. We liepen op goed geluk en zowaar we vonden wat we zochten en we waren de enige bezoekers. Op het gezellige terrasje was het goed uit te houden met de zon nog net aanwezig en de temperatuur die uitnodigde lang buiten te zitten.

Zaterdag 18 juni.
Gisteren lang gevaren en zowaar moesten we steeds met een huurboot de sluis in. De huurboot lag eenvoudig dwars in de sluis en bekommerde zich niet om eventuele krassen en dacht blijkbaar dat het zo hoorde. Het zonnetje bleef de hele dag bij ons tot we aanlegde en toen was het welletjes en regende het volop.
Vandaag speelden onze bezigheden zich voornamelijk in de boot af want buiten was het koud en regenachtig. Nog genoeg dikke pillen en nog zo het een en ander. Toch gebeurde er nog wat onverwachts want Bob ziet opeens op de plek waar we nu liggen een huis te koop. We lopen eromheen en tjee best leuk. Als ik de eigenaars uit hun auto zie stappen loop ik erheen en vraag of we even mogen kijken. Het mag. Het huis is gebouwd tegen een steile helling van 45 graden waarbij onder de woonkamer keuken en badkamer en met een steile trap naar de tweede verdieping c.q. begane grond achterkant met drie slaapkamers en een groot terras plus zwembad en grote tuin. Het geheel is erg Frans en best leuk. We bedanken de eigenaren en terug op de boot weten we al, het is niks voor ons. Veel te veel trappen.

Maandag 20 juni
Dit was weer zo'n dag, helder blauwe hemel, lekker temperatuurtje, plekje aan een groene wallenkant, geen verkeer en een goed boek. Het is de laatste plek voor we morgen weer in Buzet zullen arriveren en dan moeten we aan de slag met schuurpapier en verf. Hebben we ook erg veel zin in.

• 21 Juni 2011 - 20:31

Margreet:

Hé Corrie,

Is dat het hoedje van!!!!!!!
    Leuk verslag weer. Jammer van het huis zag je vast wel zitten.
    Hier alles oké, mis je wel hoor, maar geniet er nog ff van.
    Dikke knuf

• 22 Juni 2011 - 06:13

Marjolein:

Leukefoto's. Zo'n paalwoning is helemaal te gek en de zwarte zwaan is meer een lelijk eendje,maar op dat ding is het vast ook lekker vakantie vieren. Succes met schilderen ! groetjes