Nog een paar dagen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

27 Juni 2011 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Dinsdag 21 Juni
Voor we vanmorgen konden vertrekken moest er volgens ons eerst een poging worden ondernomen om van de bodem los te komen want we lagen muurvast. Het water is in de afgelopen nacht meer dan 15 cm. gedaald. Toen Bob een boot zag naderen heeft hij vliegensvlug de motor gestart want de kans dat we loskomen terwijl er een boot langs vaart is groter. Tot onze grote verrassing was het geen enkel probleem om los te komen. Rond het middaguur arriveerden we in Buzet waar we tot de ontdekking kwamen dat er een groot schip op onze plek lag. Gelukkig was er nog wel plek genoeg om af te meren. Bob sprak de eigenaar van het schip aan en hij wist dat het onze plek was. Lange discussie volgde. Het is een aardig Engels echtpaar en we komen er wel uit denken we. Ze willen erg graag op onze plek blijven liggen. Voor ons is er plek genoeg aan de andere kant van de steiger maar dan moet er eerst een boot worden verhaald naar de wallenkant en daarvoor is overlag nodig met Kevin de havenmeester. In het dorp bleek dat er een nieuwe supermarkt “de Spar” was geopend met ruime keus aan verse groenten, fruit en vlees. Tot heel laat konden we vanavond buiten zitten. In de verte was het luchtruim constant gevuld met bliksem maar er viel geen spat regen.

Donderdag 23 juni
Verven dus en schuren maar de regen die voortdurend dreigde los te barsten viel niet zodat we toch hebben geverfd en het is prachtig geworden. Er moest ook gewassen worden en de dichtstbijzijnde grotere stad is Tonnens, een kwartiertje rijden en daar was inderdaad een wasserette.

Zaterdag 25 juni
De gasfles was leeg zodat we op zoek zijn gegaan naar een lpg station om de fels weer te vullen maar bij geen enkel benzine station verkocht men lpg. Nadat we de boodschappen hadden gedaan dus weer naar de Ras. We ontdekte dat er kleine zwarte pitjes op de verf zaten die er niet zomaar af te poetsen waren. Daar hadden we natuurlijk goed de pe over in. Na ons gebruikelijke potje rummikub besloot Bob te proberen of de pitjes er met heet water wel af wilde en zowaar dat ging gesmeerd. Met hete was heeft Bob toen allebei de dekken behandeld en we hopen dat dat afdoende zal zijn. Overigens klagen veel boot bezitters over de zwarte en ook bruine vlekken die op de dekken ontstaan en er niet meer af willen wat ze ook proberen.

Zondag 26 juni
Nadat we de watertank hadden gevuld vanmorgen besloten we op de tandem te stappen voor de broodnodige lichaamsbeweging. Het was niet zo'n succes. We waren zo dom om rond het middaguur te vertrekken maar het was eigenlijk veel te warm om te fietsen. We dachten ook dat we wel een gelegenheid zouden tegenkomen waar we iets konden drinken maar dat was niet het geval en tenslotte fietsten we de verkeerde kant op want we fietsten niet in de schaduw van onze geliefde platanen terwijl als we de andere kant op waren gefietst dat wel het geval was. Gelukkig passeerden we op de terugweg een soort Frans dorpsfeest waar mensen aan lange tafels aten en natuurlijk wijn dronken. Er was live muziek en het was er erg druk. We kochten een ijskoud cola en bekeken alles maar eens van een afstandje. Gezellig was het in elk geval en we voelden ons een beetje indringers zodat we maar weer gauw zijn weggegaan. Pas rond een uur of 22.00 koelde het een beetje af.

Maandag 27 juni
Volgens de berichten in de krant wordt het vandaag 38 graden. We zullen dus niet veel doen vandaag en er staat niks op het programma dus het zal wel vol te houden zijn. Morgen een beetje opruimen en inpakken en dan op weg naar Nederland. We zijn dan donderdag laat in de middag weer thuis.

• 27 Juni 2011 - 10:41

Eefke:

Klinkt als een drukke maar heerlijke vakantie. Neem een beetje zon voor ons mee terug :-)
    Fijne thuisreis en tot zondag!
    Eefke

• 27 Juni 2011 - 12:01

Joke:

Dag Corrie en Bob

Je kunt nu denk ik met ons meevoelen met onze fietsvakantie op Corfu. Het was daar boven de 30 graden en we moesten nogal wat hellingen nemen, dus het heeft ons heel wat zweetdruppel gekost.
    Maar we hebben er een hele fijne vakantie gehad en heel veel gezien.
    De laatste dag werden we gebeld, dat ons jongste schoonzusje was overleden aan een scheur in haar aorta. Dat was een hele domper op onze vakantie, bijna niet te vatten. Mijn broer blijft achter met vier kinderen van 14 tot 21 jaar, die allemaal nog thuis zijn en studeren.
    Daar zijn we nu dus deze week helemaal mee bezig.

We wensen jullie een goede thuisreis, en tot ziens.

groeten van Jan & Joke

• 27 Juni 2011 - 21:14

Margreet:

Hallo Corrie en Bob,

Geniet nog even van de laatste dagen en een goede reis terug.
    Margreet