Buzet - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Buzet - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Buzet

Blijf op de hoogte en volg Corrie

26 Mei 2013 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Vrijdag 24 mei
We besloten langs de kust naar beneden te rijden en te stoppen in het plaatsje Royen. Maar ook hier weer allemaal zeer toeristisch veel kleine winkeltjes langs de kade en eetgelegenheden. Druk was het niet want het weer nodigde niet uit. Het was kil en winderig. We liepen langs de jachthavens en de vissersboten die blijkbaar alweer de vangst binnen hadden. Toen het begon te stortregenen zochten we de auto op en reden verder langs de kust waar we telkens weer uitkwamen bij het water en kleine haventjes waar vissersboten hun lading losten en waar altijd mensen geïnteresseerd naar staan te kijken. Intussen werd het landschap wat heuvelachtiger en was het niet meer zo makkelijk om cicht langs de kust te rijden. De rivier de Gironde werd ook steeds smaller en mond uiteindelijk uit in de Garone en Dordongne. Toen we eenmaal het water hadden verlaten zagen we meer en meer velden met druiven met nog maar net hun kleine groene blaadjes. Het werd tijd om een onderkomen te zoeken en dat vonden we in een klein dorp Meschers genaamd. De kamer die we toegewezen kregen was echter koud, kil en donker en de verwarming deed het ook niet. Onze spullen waren snel weer ingepakt en met het gevoel dat we op de vlucht waren vervolgeden we onze weg. Uiteindelijk kwamen uit in het dorp Mirambeau en oh, wonder hier waren we al eens eerder geweest en het was helemaal naar onze zin met een uitgebreide keuken zodat we weer helemaal blij waren ondanks het akelige weer.

Zaterdag 25 mei
Vroeg op pad, het zonnetje scheen, de temperatuur kwam niet boven de 10 graden uit maar het was nog vroeg. Nadat we ergens een kop koffie met veel hindernissen hadden gedronken arriveerden we om 11.00 in Buzet. Wel waren we eerst langs de Garonne gereden om te kijken hoe hoog het water stond. Dat was weinig hoopgevend voor onze plannen want we zagen zelfs de bolders niet. Veel te hoog dus. Bob wil graag de boot uit het water laten halen om de onderkant te kunnen schilderen. Dat zou moeten gebeuren op de rivier “de lot” maar die is alleen bevaarbaar als het water niet te hoog staat, maar ook als het water te laag staat is de Garonne naar “de lot” onbevaarbaar.
Ons bootje lag ons rustig op te wachten en we gingen meteen aan de slag. Het dekzeil was behoorlijk vies geworden maar binnen zag alles er keurig uit en waren er maar een paar spinnenwebben. Lastig was wel dat zowel Bob als ik allergisch reageerden op de bomen waardoor we voortdurend moesten hoesten en niezen. Halverwege de middag waren we klaar met het hoogst noodzakelijke. Intussen waren we al begroet door de diverse andere boot bezitters die inderdaad bevestigde dat we niet naar “de lot” kunnen voorlopig.
We boften enorm met het weer want het bleef zonnig warm. Tegen de avond koelde het flink af en we gingen dan ook naar bed met een dikke pyjama aan.

Zondag 26 mei
Heerlijk geslapen en gewekt door de zon. Die is de hele dag gebleven. De dikke zaterdag krant nam voor een groot deel onze dag in beslag en we deden van allerlei in en rond de boot waaronder natuurlijk schoonmaken. De Rasa blinkt weer!
Plannen voor de komende dagen zijn nog niet helemaal duidelijk. Van verven komt in elk geval voorlopig niks.

• 27 Mei 2013 - 07:46

Marjolein:

Hallo Allebei,
    Meschers is een klein dorpje,maar had een heel grote camping. Waar jullie nu in de kou door druivenvelden gingen,hebben wij 15 jaar geleden vanwege de extreme hitte Eefje "bij"moeten brengen met water en druiven.Wat een verschil!(30 graden ongeveer).
    Wens jullie mooi weer en een gunstige waterstand! groetjes,Marjolein

• 27 Mei 2013 - 09:00

Tineke.:

Dag vakentiegangers,

Dat was even af zien zeg!!!!!! Gelukkig dat er een ommekeer kwam en dat je lekker je handen kon warmen Corry. In ieder geval kunnen jullie nu gaan genieten van het hoplijk mooie weer, wat er hier ook aan zit te komen. Tot de volgende keer .

Groeten Tineke.

• 27 Mei 2013 - 09:36

Joke:

Aan de foto's zou je niet zeggen dat jullie aan een zomervakantie bezig zijn. Gelukkig wordt het wat beter. Hier waren de berichten heel slecht, maar viel het elke dag toch weer mee. Donderdag was het weer lekker loopweertje en vandaag schijnt de zon weer. We pakken gewoon onze zon momenten als dat mogelijk is.
    Ik hoop dat jullie je voorgenomen plannen kunnen uitvoeren, veel plezier en groeten van Joke

• 28 Mei 2013 - 16:19

Eef Boogert.:

Wat een mooi verslag weer.
    Maar dat jij je lekker bij de haard zit te warmen, leek wel iets op Holland.
    Hoewel wij hier twee zonnige dagen hebben, hetgeen morgen al weer gaat veranderen (het moet in ons land nooit te lang duren!!) draai ik 's avonds toch de kachel wat hoger.
    Ondanks dat alles buiten nu prachtig groen is, wil het met de lente nog niet echt lukken.
    Gisteren was het in het zuiden even 19 graden, maar de buien liggen al weer op de loer.
    Jullie hebt weer mooie plekjes bezocht. Leuk hoor.
    Ik wens jullie nog veel meer moois toe op jullie avontuurlijke tocht.
    Liefs van Eef.

• 28 Mei 2013 - 19:54

Giis:

Hallo samen.

Het is geen stijl om er zomaar van door te gaan, zonder bootsman en matroos.
    Wij maar wachten, maar nee hoor!!!

Eigenlijk is het niet zo erg hoor, we vermaken ons hier wel in het koude kikkerlandje.
    Alhoewel het gisteren en vandaag. prachtig weer was, met een goede temperatuur.
    Vandaag met de filmclub naar het Zuiderzee museum geweest.
    Erg genoten.

Vr. gr. Gijs