Buzet verlaten - Reisverslag uit Castelsarrasin, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Buzet verlaten - Reisverslag uit Castelsarrasin, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Buzet verlaten

Blijf op de hoogte en volg Corrie

30 Mei 2013 | Frankrijk, Castelsarrasin

Maandag 27 mei.
De knoop is doorgehakt we zijn vanmorgen vertrokken en hebben Buzet achter ons gelaten en afscheid genomen van alle bekenden.
Het was heerlijk varen door het oerwoud. Omdat het water op dit deel veel lager ligt dan het land zijn er de wallenkanten hoog begroeid met bomen en struiken waardoor geen enkele boerderij, huis of levende ziel te zien is gedurende een groot aantal kilometers. In de laatste sluis, voor we aanlegden, werden we geschut met een groepje Duitsers. We legden aan in Agde waar het tot onze verbazing erg warm en zonnig was. Tijdens het varen was het ons niet opgevallen dat het zo warm was. Het haventje waar we liggen is bijzonder rumoerig met langsrazend verkeer en veel huurboten waarvan de opvarenden nogal luidruchtig zijn.

Dinsdag 28 mei
We werden gewekt door de regen die gestaag op de Rasa neerviel. Toen het droog was moesten we eraan geloven, fietsen naar Buzet. Dat waren ongeveer 30 kilometers en ondanks dat we dit jaar nog niet hadden gefietst waren we snel in Buzet met gelukkig alleen maar een paar spatjes regen. We dronken koffie voor 1 euro per kop op de plek waar we dat al zovele malen hebben gedaan. Vaarwel Buzet. Terug op de Rasa scheen de zon volop maar dat duurde niet zo lang. Het werd koud en kil en de rest van de dag heeft de zon zich niet meer laten zien.

Woensdag 29 mei
Na het ontbijt zouden we vertrekken maar eerst kocht Bob een krant en moesten we diverse stortregens afwachten maar toen het droog was zijn we gaan varen. Geloof het of niet de zon kwam door en we hebben een hele poos heerlijk gevaren en genoten van de omgeving die nog steeds groen is met alleen hier en daar een groepje huizen of een boerderij. We hielden het toch niet droog dus we besloten te stoppen in Valence du Agen waar we een paar jaar eerder ook hebben gelegen en waar men in de maand juli diverse malen een historisch spektakel opvoert waaraan het hele dorp meedoet. Nu is er echter nog niets van te zien hoewel er wel herkenningspunten zijn.

Donderdag 30 mei
Na het ontbijt weer verder gevaren en diverse sluizen gepasseerd tot de sluis waar ik flink onderuit ging op de gladde steiger. De schade viel gelukkig mee behalve een geschaafde knie en wat blauwe plekken. En ik deed al zo voorzichtig! Intussen kwamen ons diverse wandelaars tegemoet lopen die duidelijk de pelgrimstocht Santiago de Compostela lopen. Allemaal met regenkleding aan want het miezert en af en toe regent het flink. Men zwaait enthousiast terug als wij beginnen te zwaaien. Bij Moissac hebben we ruim een half uur voor de brug gelegen die niet open wilde. Even verder wilde een sluisdeur niet dicht en zo arriveerden we in Castelsarrasin terwijl de regen intussen gestaag bleef vallen en het ook niet meer droog werd. Genoeg gevaren voor vandaag morgen is er weer een dag.

• 31 Mei 2013 - 09:43

Joke:

Dag Corrie

Het is bij jullie al net zo wisselvallig als hier. Dinsdag was het prachtig weer en woensdag regende het bijna de hele dag. Jan was dode takken uit de heg aan het knippen en stookte die meteen op in de BBQ. Het leek net of hij een vuurtje aan het stoken was om warm te blijven. Een dag afspreken om te gaan fietsen is daardoor ook lastig, zo fiets jij nog meer als dat wij dat doen. Vorige week waren er wel 26 nieuwe leden? bij het koor, ook heel wat mannen, maar gisteren waren er weer minder. Ik heb nog steeds niet zo'n lekker gevoel bij deze muziek, maar ik geef het nog de tijd tot juli. Doe voorzichtig, geniet ervan, groeten ook aan Bob van Joke

• 31 Mei 2013 - 11:11

Tineke,:

Dag Corry en Bob,

Jammer dat het weer bij jullie ook niet zo lekker is. Hier is het vandaag aangenaam. Hoorde van Henny en Kors dat die ook geen goed weer hebben. Jammer. Wie weet gaat het na nu opknappen. Bedankt voor de mooie kaart hij staat te pronk kan er steeds naar kijken.Geniet nog maar lekker en tot de volgende keer.

• 31 Mei 2013 - 16:55

Eef Boogert.:

Op T.V. had ik ook al wandelaars gezien, op weg naar Compostella.
    En die liepen ook met regenkleding, want overal was het miezerig.
    Gisteravond moest ik het een en ander regelen, i.v.m. koffie schenken.
    Het is n.l. nu zo druk in de pauze, dat we voortaan met 3 dames achter de bar zullen staan, om in te schenken.
    Het was ook een beetje chaotisch, omdat er geen thee, maar alleen heet water in de kannen zat. Dus moesten de thee-liefhebbers lang wachten.
    En Una stoomt wel weer door, als de pauze voorbij is. Dus was het allemaal wat haasten.
    We hebben het eerste deel van de muziek door genomen, La Fortuna.
    Ik denk, dat je de Carmina in het geheel moet horen, om het te kunnen waarderen. Maar we blijven voorlopig onze best doen.
    Wens jullie, mede namens Arie, een mooi, liefst zonnig weekend toe.
    Geniet er van.
    Liefs Eef.