Colombiers - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Colombiers - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Colombiers

Blijf op de hoogte en volg Corrie

13 Juni 2013 | Frankrijk, Béziers

8 juni
Het heeft zo'n beetje de hele dag geregend en er stond een harde wind. Beetje boodschapjes doen en lekker lui lezen. Een grote huurboot kwam naast ons aanleggen en op een moment zag ik de bestuurder zittend op de steiger zijn boot vast maken. Ik besloot te gaan kijken wat er aan de hand was en het bleek dat hij was uitgegleden en zijn knie had bezeerd. Met hulp van omstanders lukte het hem gaan staan. Hij zei dat het toen wel goed was maar net toen ik me had omgedraaid om terug te gaan naar de boot lag hij opeens languit op de grond. Met de ambulance is hij naar het ziekenhuis gebracht. Zijn vrouw was nogal van streek dus bood ik aan dat ze altijd kon bellen en gaf hen ons telefoonnummer. We hebben hen van het ziekenhuis gehaald nadat er foto's zijn gemaakt van de knie waarop men helaas niks kon zien omdat de knie te veel was opgezwollen. Met zijn knie in een spalk hebben we mijnheer weer naar zijn boot gebracht. Nog maar net aan boord brak er een hoosbui los met grote hagelstenen. halen. Blij dat hij weer veilig aan boord was liet ik hem alleen terwijl zijn vrouw op pad was om medicijnen en krukken te halen. Het was heel laat voor we konden gaan eten.

9 juni
Met de bus naar Beiziers maar toen we net 13 kilometer hadden gereden kwam ik erachter dat het luik in de punt van de Rasa nog wagenwijd open stond. Het miezerde al toen we weg gingen en het begon echt te regenen toen we terug reden. Het beddengoed was dus kletsnat. Alles uitgehangen en toen weer op weg. De bus achtergelaten in Beziers en met de trein terug naar Cacassonne. Het heeft zo ongeveer de het dag geregend.

10 juni
We lagen om 9 uur voor de sluis maar de sluiswachter moest wel even worden gewaarschuwd voor de sluis open ging. Dat gebeurde nogal eens vandaag dat we de sluiswachter moesten waarschuwen. Vaak zitten ze met hun neus in een boek of kijken naar een film. Ze hebben dan niet in de gaten dat er een boot aankomt. In alle sluizen lagen we met meerdere boten dus erg snel ging het allemaal niet. Helaas regende het ook een groot deel van de dag. Pas rond 15,00 uur brak de zon door en die is niet meer weg gegaan. We bereikten Homps rond 18.00 uur. Het was weer een lange vaardag.

11juni
Gelukkig maar vier sluizen vanmorgen want in die sluizen hadden we weer veel oponthoud omdat de opvarenden van de huurboten het maar maar niet lukte om de sluis in te komen en uiteindelijk maar de boot aan de touwen via het jaagpad de sluis in sleepte.
Verder de rest van de dag heerlijk gevaren. Het stuk dat we nu varen is het mooiste stuk van het hele kanaal. Het uitzicht is prachtig omdat het kanaal vrij hoog ligt. We spreken dan uit dat we zoveel respect hebben voor de gravers van het kanaal die kilometers lang het kanaal op een hoogte hebben gehouden tijdens het gegraven. Na die 4 sluizen van vanmorgen kwamen we geen enkele sluis meer tegen tot we in Colombiers arriveerden. Onderweg zagen we de platanen die zo ziek zijn dat ze al helemaal geen blad meer hebben. Vele platanen zijn intussen gerooid en dat is een treurig gezicht. We zien aan de markering op de bomen dat er nog veel bomen moeten worden gerooid.

12 juni
In een vlaag besloten we dat we bus wilden ophalen die dus al in Beiziers op ons staat te wachten. Na enig onderzoek bleek dat Beziers maar 7 km. hiervandaan is. Dat is best te lopen en dat deden we ook. Het is dan wel geen donderdag (mijn vaste loopdag) maar het was heerlijk, natuurlijk wel weer op het verkeerde moment want het was 11.30 en het was eenvoudig heel warm (32 graden). Rond 14.00 uur waren we weer terug, ruim op tijd voor Bob om naar de kapper te gaan.

• 13 Juni 2013 - 12:20

Eef Boogert.:

Wat prachtig, die bloeiende brem.
    Maar een treurig gezicht, die wegkwijnende platanen.
    Zo stiekemweg slaat de luchtvervuiling overal toe.
    En ik ben bang, dat wij het niet meer kunnen stoppen!!!Helaas.
    Hier een nacht met regen gehad en nu is het weer droog. Maar veel lente mogen wij tot nu toe niet beleven.
    Vanmorgen op de fiets weg geweest, maar er stond een harde wind.
    Vanavond lekker zingen, maar eerst moeten de alten worden gestemd.
    Volgende week de sopranen en dan heeft Una het hele zwikkie weer gehad.
    Veel mooie dagen nog en geniet van de natuur en het varen.
    Liefs van Eef.

• 14 Juni 2013 - 00:40

Tineke.:

Wat een toestand met een opvarende. Zo maak je weer heel wat mee. Wat heb je een mooi stukje in de DoReMi geschreven Corry. We hebben al een paar stukken aardig onder de knie. Dat komt vast wel goed als we veel herhalen. Hier is alles goed. Cors en Henny zijn weer terug uit frankrijk. Hebben niet al te mooi weer gehad. Dat is wel jammer. Nog mooie dagen voor jullie beiden en tot de volgende keer.

Lieve groet Tineke.

• 14 Juni 2013 - 09:17

Joke:

Wat een triest gezicht, die stervende bomen. In Canada hadden we ook plekken waar een bosbrand geweest was, daar werden wij ook triest van. Het weer is hier nogal wisselend, maar om te lopen was het gisteren weer prachtig weer. Gisteren waren we met z'n 4een, Jan, Carla Cees knol en ik. Tineke moest werken. Gisteren ben ik door Una gestemd en tot mijn verrassing ben ik eerste alt. Eerst dacht ik om niet te gaan, want ik denk dat ik volgende week voor de laatste keer ga. Ik wordt niet blij van dit zingen.Tineke hoor ik er nog niet over klagen, daar wacht ze zeker mee tot jij weer terug bent.
    Liefs van Joke (en Jan) ook voor Bob