Denpasar - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Denpasar - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Denpasar

Blijf op de hoogte en volg Corrie

29 Mei 2014 | Indonesië, Balikpapan

Na het ontbijt gingen we op zoek naar een plek waar met zakdoeken verkoopt want die zijn we vergeten in te pakken en Bob zonder zakdoek dat kan echt niet. We dachten dat we op weg waren naar de markt maar die blijkt hier helemaal niet zijn en toen Bob een dame aansprak om te vragen hoe we moesten lopen nam ze het initiatief om ons naar de markt in Denpasar te loodsen. Ze bleek een Amerikaanse te zijn die hier woonde en die voor ons bij een haar welbekende taxichauffer een ritje bedong naar de hoofdstad waar een traditionele markt was die 24 uur per dag 7 dagen per week open is. De prijs voor het ritje was al door de dame bedongen dus te veel betaalden we in elk geval niet.De markt was zoals meestal in dit soort landen een grote verzameling van voedingsmiddelen. kleding en kruiden. Veel kwam ons bekend voor uit de tijd dat we in Maleisie woonden en we voelden ons dan ook een soort van thuis. De geur en de hele entourage was herkenbaar en we genoten!

We dronken ergens een koele dronk waar we in gesprek raakten met twee andere Nl en ervaringen uit wisselden. Het bleek dat zij steeds veel te veel betaalden voor de ritjes per taxi. Je moet dan ook telkens afdingen als je iets koopt of een taxi wil gebruiken. Van het hele betalingsverkeer snap ik niks. Een euro is hier 16765 roepia waard. De nullen vliegen om mijn oren en ik ben blij als Bob het snapt.

De taxi chauffeur stond ons al weer op te wachten op de afgesproken tijd en hij had alweer een dagtrip voor ons in petto voor de dag van morgen hetgeen erg aanlokkelijk klonk.
Nog even over gisteren: s'middags scheen de zon alweer hoor en wat die hotelkamer van ons betreft, die valt achteraf best mee. Zoals meestal: het hangt ervan af wat je verwacht.

• 29 Mei 2014 - 18:12

Gijs:

Bob met een natte neus. Ik kan me er iets bij voorstellen.

• 29 Mei 2014 - 19:06

Tineke.:

De zakdoekjes zijn toch wel gekocht he? Die markt lijkt wel wat op Riga daar was ook zo veel fruit en groenten alleen die levende kippen dat heb ik nog nooit gezien. Corry wat heb je een leuk jurkje aan lekker fleurig in zo'n warm land. Leuk dat je ons zo op de hoogte houd kunnen we mee genieten.

Groeten Tineke.

• 30 Mei 2014 - 09:29

Bep:

Nog nooit gehoord van tempo zakdoekjes?Overigens leuke verhalen.

groetjes bep

• 30 Mei 2014 - 09:41

Joke:

Wat heerlijk zo'n markt met een overdaad aan groenten en fruit.
    Voor de dierenbescherming en de partij voor de dieren ligt daar nog wel een hele taak!
    Ik heb toch iets met Bob gemeen, ik kan ook geen dag zonder een echte zakdoek.
    Groeten van Jan & Joke