Weer een weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Weer een weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Weer een weekje

Blijf op de hoogte en volg Corrie

26 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

26 juli
Alweer een hele week voorbij en het bijhouden van de blog gaat steeds moeizamer. Dinsdag ben ik met Anouk naar een muziekgroepje geweest dat wordt geleid door iemand van de kerkgemeenschap. Het was enig om met de kinderen en de moeders te bewegen op muziek en samen te zingen. Na afloop krijgen de kinderen iets te eten en te drinken en is er koffie voor de ouders en gelegenheid om ervaringen met elkaar te delen. De heer die het groepje leid sprak mij aan in het Nederlands. Hij bleek een Belg te zijn en gaande het gesprek kwamen we erachter dat we allebei rond dezelfde tijd in Zambia werkten. Het werd een gesprek met veel raakvlakken en was weer een bijzondere ervaring.
Donderdag met de bus naar broer Frans die mij op de afgesproken plek kwam ophalen. De buschauffeur stopte langs de kant van de weg en liep met mij mee tot ik aan de overkant was waar Frans mij stond op te wachten. Wat een bijzondere service. Het was weer ontzettend gezellig bij Frans en Laurel. We konden buiten op het terras koffie drinken maar verder waren we toch vooral binnen want de zon werd voortdurend afgewisseld met fikse regenbuien. Het was ook koud maar dat weerhield ons er niet van een korte strandwandeling te maken. We haalden oude herinneringen op en deelden de familie nieuwtjes. Vrijdag maakten we een wandeling over het land van Frans en moesten we door de modder banjeren want het land was behoorlijk drassig. Vrijdag kwam Johan mij weer halen samen met Anouk. Vandaag zijn Eefke en ik naar een tentoonstelling geweest waar Tineke samen met nog 6 anderen haar werk ten toon had gesteld. Het was hard werken vertelde ze maar het resultaat mocht er zijn en dat vonden wij ook.

• 26 Juli 2014 - 13:19

Bob:

Over een weekje kom ik je ophalen hoor, en help ik je ook bij het oever steken.

Gr. Bob

• 26 Juli 2014 - 13:40

Tineke.:

Dag Corry,

Wat fijn dat je ook een leuke man in Nederland hebt die je helpt met oversteken, he Corry. Ja, het einde van de "vakantie" komt in zicht. Wat heb je toch veel beleefd he! Ik heb nog geen tijd gehad om Bob op het eten te vragen. Was nogal druk met Annemarie haar moeder en de tuinen verzorgen van Marieke en Jan en Joke. Aankomende week is het rustiger dan bel ik Bob op voor de uitnodiging. Nog fijne dagen met de kinderen.

Groeten Tineke.

• 29 Juli 2014 - 20:54

Henny:

Lieve Corry .

Wat heerlijk om zo met je kleinkinderen opgetrokken te hebben, en leuk dat je zoveel lieve mensen daar mag ontmoeten. Maar helaas de tijd zit er bijna op . Ja ook wij hebben Bob bijna niet gesproken we zijn zelf nog een week met de kleinkinderen weg geweest en toen heeft kors de korenbouw weer op gepakt. En Kees en Bob eten veel samen dus heel gezellig .deze week komen ook weer een paar kleinkinderen logeren. Maar Corry wij willen je alvast.heel hartelijk feliciteren met je verjaardag en geweldig om dat met je zoon en zijn gezin te vieren wel jammer dat Bob er niet bij is Corry we wensen je een fijne dag en zeker ook een rustige en goede terug reis toe kors en henny

• 29 Juli 2014 - 21:47

Joke:

Dag Corry

Ook nog even een berichtje van ons. We zijn met Gert en Yvette en hun gezin en Jan en Carla een week naar Drenthe geweest en hebben meegedaan aan de fiets4daagse. Dat is altijd weer een hele belevenis. Er wordt van alles georganiseerd voor de kinderen en als die genieten, doen wij dat ook, dat ervaar jij daar ook. We hebben 3 dagen gefietst met prachtig weer, maar de vierde dag was dat op en zijn we kletsnat geregend, maar dat hoort er toch ook bij. De volgende dag was het weer heerlijk weer en konden we tot 's avonds laat buiten zitten. We hebben hier een mooie zomer, waar we erg van genieten. Tineke en Cees hebben voor onze tuinen gezorgd, dan staat er ook nog een mooie bos rozen op tafel, wanneer je thuiskomt.Geen wonder dat ze het er allebei druk mee hebben om alle vakantiegangers na te lopen. Ik zag op FB dat je gefeliciteerd werd met je verjaardag, dus heb ik dat ook maar gedaan, maar ik had in mijn hoofd dat je de 31ste jarig bent, dus feliciteer ik je nog maar een keer.Tot gauw, hartelijke groet van Jan & Joke

• 30 Juli 2014 - 17:41

Tineke,:

Dag jarige Jop,

Hoera Corry, gefeliciteerd met je verjaardag nog vele goede en gezonde jaren met kinderen kleinkinderen en allen die je lief zijn. Bob feliciteren we vandaag persoonlijk, dat is gezellig voor hem. Wij hopen dat je een fijne dag mag hebben, leuk om deze verjaardag met de kinderen te vieren. Nog een paar dagen en dan ben je weer in ons midden we zien naar je uit.

Lieve groet, Tineke.