Beroofd - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Beroofd - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Beroofd

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 Maart 2015 | Frankrijk, Capestang

Vijf dagen onderweg en tot nu toe verliep alles op rolletjes. Tot vannacht want terwijl we sliepen is er ingebroken in de camper en zijn er drie tassen weggehaald. Sympathiek was wel dat we rustig door konden slapen. Toen ik vanmorgen mijn vest zocht en die niet kon vinden zag ik dat de tassen die onder de dinette stonden weg waren. Even nog dacht ik dat Bob ze achterin had gezet maar dat doet hij eigenlijk nooit. Opeens zag ik ook dat mijn vest buiten lag en de deur op een kier stond. Sneeky rovers dus die in alle stilte de camper kunnen open breken zonder schade. Maar Bob is wel alles kwijt. Zijn mooie dure camera's telefoon portemonnee en ga zo nog maar even door. Zelfs zijn kleding inclusief ondergoed waren verdwenen. Gelukkig heeft men mijn tas niet en de lap-top niet kunnen vinden dus snel gebeld om alle pasjes te blokkeren. De rest van de dag ging verloren aan het bezoek aan het politiebureau om aangifte te doen en daarna zoeken naar de Nederlandse ambassade om een voorlopig paspoort te bemachtigen. Dat laatste is niet gelukt en blijkt ook niet nodig.
We besloten langs het ons zo bekende canal du midi te gaan om daar te proberen nog wat Nederlandse lectuur te bemachtigen want ook alle tijdschriften en de e-reader zijn verdwenen. In de meeste jachthavens zijn Nederlandse boeken te vinden en dat bleek inderdaad het geval. Nu staan we dus langs het ons zo geliefde kanaal en dit keer geheel buiten onze plannen. De platanen zijn nog kaal en de huurboten liggen nog werkeloos langs de kade want het seizoen is nog niet begonnen. Morgen gaan we proberen om de draad weer op te pakken en verder te rijden richting Madrid.

  • 23 Maart 2015 - 21:10

    EEF:

    Jeetje wat heeeel erg vervelend, wat een narigheid.
    Vooral ook, heb het maar weer in orde.
    Maar op jullie nare bericht hebben wij een positief bericht.
    Dat de dokter redelijk tevreden is en ik een ijzer infuus nodig heb.
    Dat is niet verkeerd hoor.
    Groeten van ons.

  • 23 Maart 2015 - 22:27

    Margreet:

    Jeetje, Bob en Corrie wat een schrik en het zal in eerste instantie je reis plezier bederven. Maar ik hoop voor jullie dat je de draad weer kan oppakken en het vakantieplezier weer kan terug vinden. Wens jullie veel sterkte toe en heel veel dikke knuffels. .

  • 23 Maart 2015 - 22:27

    Eefke:

    Wat balen zeg! Bah
    Hadden jullie al veel mooie foto's die je kwijt bent?

  • 24 Maart 2015 - 08:39

    Eef Boogert:

    Lieve Corrie en Bob,
    Helaas wist ik niet, dat jullie al weer op reis waren. Kon ik je niet eens gedag zeggen !
    Wat een vreselijk gebeuren, zo'n inbraak, terwijl je ligt te slapen. Ik weet uit ervaring wat de nasleep hiervan betekent. Een traumatische ervaring hoor. Ik hoop, dat de zaken een beetje geregeld kunnen worden, zodat jullie toch verder kunt genieten. Heel veel sterkte.
    Liefs Eef Boogert.

  • 24 Maart 2015 - 09:21

    Joke:

    Wat een vervelend bericht!Je snapt niet dat zoiets kan gebeuren, dat je daar doorheen slaapt. en dan alle nasleep ervan. Bob gaat vast aan de gang met extra beveiliging en sloten. Ik hoop maar dat jullie je toch veilig kunnen voelen in je camper, anders zouden jullie nog een hond aan moeten schaffen.
    Gelukkig weten jullie daar een beetje de weg en spreken de taal. We hopen dat jullie weer gauw verder kunnen trekken, de zon tegemoet.
    groeten van Joke

  • 24 Maart 2015 - 22:06

    Cees:

    Beste Corrie en Bob, lieve vrienden wat waardeloos en wat een tuig loopt er toch langs de weg. En Bob wat jammer van die mooie fotocamera daar was je zo trots op en alle toestand daar om heen. Ik hoop dat het verder nu goed gaat en dat jullie toch een fijne tijd beleven.
    Tot horens lieve groet Cees

  • 24 Maart 2015 - 22:15

    Henny :

    Lieve Corry en Bob ik had al gereageerd maar ik den dat het niet goed gegaan is. Wat waardeloos van die inbraak ga echt maar op een camping staan . Ik hoop dat jullie het nog heeeeeeeeel fijn hebben maar dit is niet leuk we hopen dat alles nog gezellig mag worden we denken aan jullie . Kors enHenny

  • 25 Maart 2015 - 10:04

    Carla:

    Hoi Corrie en Bob, wat een nare ervaring maar gelukkig is met jullie alles goed. Het is toch niet te geloven dat jullie niets gemerkt hebben. Wij hopen dat jullie de draad weer kunnen oppakken en toch nog een fijne vakantie gaan beleven. Je zult je reader wel missen denk ik. Groetjes van Jan en Carla

  • 25 Maart 2015 - 11:19

    Tineke.:

    Dag Corrie en Bob. Als laatste van het n.w clubje kan ik niet achterblijven om jullie veel sterkte te wensen door deze vervelende ervaring. Het lijkt mij heel naar om nu rustig te gaan slapen. Bob zal nu een nieuwe garderobe moeten aanschaffen je grijpt steeds mis met veel dingen. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie straks toch nog kunnen genieten.

    Lieve groet Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Capestang

Corrie

Actief sinds 29 Sept. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 124749

Voorgaande reizen:

31 Juli 2017 - 01 Oktober 2017

Camper reis Griekenland

30 Januari 2016 - 07 April 2016

Camper reis Marokko

09 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Cuba

19 Maart 2015 - 01 Mei 2015

Nog een keer Portugal

23 Mei 2014 - 04 Augustus 2014

Makassar en NZ

21 Mei 2013 - 05 Juli 2013

Frankrijk 2013

09 Mei 2013 - 13 Mei 2013

Koorreis Riga

09 Januari 2012 - 06 Februari 2012

Nog een keer Zuid Afrika

23 Mei 2011 - 01 Juli 2011

Zomervakantie

16 November 2010 - 07 December 2010

Water-shiatsu in Z. Afrika

17 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Koorreis

04 Mei 2010 - 15 Augustus 2010

Varen in Zuid Frankrijk

Landen bezocht: