Frankrijk - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Frankrijk - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 April 2015 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

18 april
Doorgereden naar Valencia. Het traject liep wederom vlak langs de zee en het uitzicht was wondermooi.

19 april
Dagje Valencia. Met de bus naar het centrum en daar was het behoorlijk druk. Eerst maar even koffie op een terrasje en toen op zoek naar het bureau voor toerisme. We kochten een kaartje voor de hop-on-hop-of bus en belandde in de jachthaven waar juist een botenshow werd gehouden. We slenterden langs de stalletjes maar veel van onze gading was er niet bij. Nog even langs het strand gewandeld en toen de bus maar weer op gezocht. We moesten lang wachten maar de bus die naar de camping ging stond al klaar. Een Nederlands echtpaar waar we gisteren al mee kennis hadden gemaakt nodigde ons uit voor een wijntje. Erg gezellig.

20 april
Afscheid genomen van de zee en het strand. We kozen een weg die over de hoogvlakte liep waar we zo'n beetje de enige weggebruikers waren en waar we behalve een geitenhoeder en schapenhoeder met hun kudde geen mens tegen kwamen. Ook waren er nauwelijks huizen waardoor de omgeving een desolate indruk achterliet. Het uitzicht veranderde na elke bocht en was adembenemend mooi en niet te beschrijven.

21 april
Vandaag reden we weer dwars door de Pyreneeën. De zon bescheen de met sneeuw bedekte bergen en hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw. Op 1600 meter hoogte waren we omringd met besneeuwde bergen en was het uitzicht schitterend. Ver voorbij het middaguur bereikten we de Franse grens en toen was het niet ver meer naar Buzet. Het lag zogezegd op onze route naar huis en het was tijd om te stoppen. Erg leuk om weer op onze vertrouwde plek te zijn en oude bekenden te ontmoeten. De camper staat direct aan kanaal Du Midi. De zon, de temperatuur, het kwaken van de kikkers en het gezang van de vogels, het was alsof we weer thuis waren.

• 22 April 2015 - 01:07

Johan:

Leuk om te lezen weer! geniet maar lekker van al het uizicht, geuren en klanken.

• 22 April 2015 - 08:44

Joke:

Jullie zijn al weer aardig op de terugweg.Gelukkig is er nog veel te genieten onderweg maar we merken wel dat jullie hart bij het water ligt, daar is ook heel veel van, we zien en horen nogal eens van boten. Ik hoop dat de camper voor jullie ook als een thuis voelt en anders komt dat vast weer in Nieuw-Vennep.
    Groeten van Joke

• 22 April 2015 - 14:19

CARLA:

Alweer op de terugweg maar wat hebben jullie veel gezien. De route langs de kust lijkt me geweldig.Bij ons is het hele mooie weer een beetje over maar we hebben een prachtige week gehad. Nog veel plezier in Frankrijk! Groeten Carla

• 22 April 2015 - 15:46

Henny:

Wat leuk om steeds weer te lezen wat jullie allemaal mee maken veel langs het water dat blijft voor jullie trekken. Hier is het heerlijk maar wij gaan vrijdag 24 april een weekje weg maar de weers voor uit zichten zijn niet zo goed ,we vermaken ons wel de kinderen en kleinkinderen zijn ook in de buurt dus dat komt goed.we hopen dat jullie ook nog mooi weer krijgen en veel mogen zien. Gr henny

• 22 April 2015 - 16:21

Cees:

Beste Corrie, Het is toch heel mooi om dit telkens te kunnen lezen en vooral om hieruit te leren dat jullie alweer op de terugweg zijn. Help dan moet ik heel gauw aan het tuintje beginnen want anders........
    Maar dat komt goed hoor het wordt heel mooi daar op Landei.
    Geniet nog even en rij niet te hard want die bekeuringen blijven een jaar in het systeem.

Lieve groeten cees

• 22 April 2015 - 19:06

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Wat maken we toch weer een mooie reis en gelukkig genieten jullie volop.
    Vandaag ben ik voor de tweede maal naar de Keukenhof geweest mis jullie wel hoor tijdens de uitstapjes. En de bloemen staan prachtig volop in bloei in de Keukenhof en druk....
    Ga nog lekker genieten van de reis en toi toi

Knuf van mij