Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Spanje

Blijf op de hoogte en volg Corrie

03 Februari 2016 | Spanje, Benidorm

Blog Marokko

30 januari, Aire des plaines de Beuce
Uitgezwaaid door Bert verlaten we in de stromende regen Nieuw Vennep en die regen bleef stromen tot ver voorbij Parijs en daarna bleef het miezeren.
Als we uiteindelijk laat in de middag stoppen voor de nacht is het eindelijk droog.

31 januari, Aire de l'Aveyron
De dag begon grijs, regenachtig en mistig. Rond het middaguur reden we Vierzon binnen om daar goedkoop te tanken want op de snelweg is het altijd een stuk duurder, scheelt zo 24 cent per liter. Maar dat we er zoveel moeite voor moesten doen en een eind moesten omrijden hadden we niet voorzien. Toen we eindelijk bij de begeerde benzinepomp kwamen bleek deze onze pasjes niet te accepteren. Gelukkig was er nog een andere pomp in de buurt, ook goedkoop. Nadat we eerst maar even op ons gemak iets hebben gegeten zijn we doorgereden in de mist en de miezerige regen. Tegen 15.00 uur begon het wat op te klaren en steeg de temperatuur tot 15 graden en uiteindelijk kwam de zon even tevoorschijn. Een appeltje op een bankje in de zon was een traktatie. Het landschap werd wat heuvelachtiger en met de ondergaande zon op de dorpjes in de verte kregen we een prachtig uitzicht. Boven de heuvels die zwart afstaken tegen de horizon zagen we hier en daar een wit wolkje boven de bergen uit komen waardoor het net leek of er sneeuw lag. Het wolkendek echter pakte zich weer samen en al snel begon het weer te regen. De heuvels gingen over in hoge bergen en zo nu en dan reden we langs dreigende rotspartijen.. Toen het ook nog hard ging waaien werd het buiten zeer onaangenaam en zakte de temperatuur weer naar 8 graden. Een kampeerplek was geboden en die vonden we gelukkig snel want inmiddels was het ook donker geworden. Ons vakantiegevoel was nog ver te zoeken

1 februari La Laka
Helaas begon de dag weer met mist en veel regen en dat was heel jammer want het uitzicht was wondermooi. Ruige rotsige bergen begroeid met naaldbomen. Rond het middaguur klaart het op en komt de zon tevoorschijn en begint het vakantie gevoel langzaam bezit van ons te nemen want ook de temperatuur gaat naar de 20 graden. De rest van de dag rijden we onder een staalblauwe lucht met maar hier en daar een wit wolkje.
Rond 14.00 uur rijden we Spanje binnen en bij de grensovergang zien we veel politie zwaar bewapend compleet met. We rijden door tot de zon roodgloeiend achter de bergen verdwijnt en we mogen genieten van dat prachtige schouwspel. Het vakantiegevoel is inmiddels wel aangewakkerd.

2 februari La Vila Jojoisa
Niets meer te wensen was wat we dachten toen we vanmorgen op stonden. Stralend was het buiten. Rond het middaguur arriveerden we in Vila Josoisa in de buurt van Benidorm waar de vriend van Bob Dick en zijn vrouw Peggy overwinteren. Daar op het zonnige terras met uitzicht op zee streken we neer, het was als vanouds en we hadden elkaar veel te vertellen. De korte broek, t shirt en sandalen konden uit de kast worden gehaald toen we de camper direct op het strand aan de middellandse zee hadden geparkeerd. We slenterden gezamenlijk door het leuke dorpje en dronken koffie op een terrasje onder een uitbundig bloeiende bougainville.

• 03 Februari 2016 - 11:35

Henny:

Dat was niet leuk Corry al die regen maar nu dus eindelijk de welverdiende zon geniet er van en een goede reis verder

• 03 Februari 2016 - 12:09

Tineke:

Wat hebben jullie dat snel gereden. Met al die regen en mist. Kan me voorstellen dat je niet uitgebreid buiten gaat zitten. Fijn dat het nu goed weer is en het vakantiegevoel er is. Leuk om oude vrienden te ontmoeten. Tot de volgende keer. En een goede reis verder.

Lieve groet Tineke.

• 03 Februari 2016 - 13:10

Carla:

Oh wat ziet dat er heerlijk uit de zon, strand en blauwe lucht. heel veel plezier groetjes Jan en Carla

• 04 Februari 2016 - 00:09

Cees:

Dag Corrie en Bob wat fijn dat jullie al zo ver zijn en dat het vakantie gevoel er is dan toch een goede start van de echte reis door Maroko
    Geniet van het weer en een behouden reis, cees