Marokko - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Marokko

Blijf op de hoogte en volg Corrie

11 Februari 2016 | Marokko, Tanger

6 februari Camping Valdevaqueros
Langs de kust verder gereden en halverwege de middag gearriveerd op de camping niet ver van de camping waar de start van de Marokko reis zal plaatsvinden maar omdat die camping nogal duur is hebben we deze camping uitgezocht. Het blijkt dat er nog een andere groep van dezelfde organisatie als de onze (NKC) verblijft maar deze groep heeft een andere bestemming. Toen Bob een rondje over de camping liep ontmoette hij een lid van onze groep die hier al een paar dagen staat en problemen heeft met zijn accu. Bob haalde direct zijn gereedschaps- tas tevoorschijn om te proberen het probleem boven water te krijgen. Dat was vrij eenvoudig want de accu was kapot maar om de accu uit de camper te krijgen moest er nogal wat arbeid worden verricht waaronder het verwijderen van de passagiersstoel die op de accu stond. Het was te laat om nog een nieuwe accu te kopen. Dat gaat maandag gebeuren. Onder het genot van een biertje en een glaasje wijn hebben we de kennismaking met het equipe van nummer 4 voort gezet. Alle campers hebben een nummer gekregen die zowel voor als achter op de camper moet worden bevestigd. In een map met informatie is een portretten galerij opgenomen met foto's en enige gegevens van elke deelnemend equipe, wij hebben nr. 15.

7 februari
Wakker geworden terwijl de wind hard langs de camper woei en de regen op het dak kletterden. Lekker lang in bed blijven was de boodschap. Toch weerhield het ons er niet van om later op de ochtend onze zondagwandeling langs het strand te maken. Terug op de camping brak de zon door maar bleef de wind helaas hard waaien. Op het eind van de middag toch nog even buiten in het zonnetje gezeten.

8 februari
Al vroeg vertrok Bob met camper nr. 4 naar de garage om een accu op te halen. Dat lukte en terug op de camping werd de accu meteen ingebouwd en ver over het middaguur was Bob klaar en konden we eindelijk samen wat eten. De rest van de dag gevuld met wassen en lekker in de zon zitten met een boek.

9 februari
Boodschappen bij de Lydl maar het was even zeken voor we die vonden. In de Lydl ontmoette het equipe van camper nr. 16 die al een paar dagen op de camping staan waar we morgen verzamelen. Zij vertelden dat er al een stuk of 5 campers staan van onze groep, ook vertelde ze dat onze reisleiding net terug was van drie weken Marokko om een volgende reis te plannen maar dat ze drie nieuwe banden nodig hadden toen ze terug kwamen en bij Carglas de voorruit moesten laten repareren waar twee barsten in zaten. Er staat ons dus wel het een en ander te wachten veronderstelden we. Bob wilde ook de gastank nog bijvullen en daarom reden we langs de kust terug naar Algeciras op zoek naar een benzinestation met LPG. We hadden verwacht onderweg wel een benzinestation tegen te komen maar dat gebeurde niet. Onverricht ter zake reden we dus maar weer terug naar de camping.

10 februari
We verlieten de camping met een gevoel van nu gaat de reis eindelijk beginnen. De camper en wij zijn er klaar voor.
Toen we op camping Rio Jara aankwamen stonden de heren van de reisleiding ons al op te wachten. Er stonden al heel wat campers op het terrein dat voor ons was gereserveerd. Veel equipes zaten voor hun camper in het zonnetje. We kregen een nieuw smoelenblad want er waren wat wijzigingen. Het werd toen zaak om de namen te leren kennen van onze medereizigers. Het werd een gezellige boel daar op die camping waar iedereen zijn best deed om de ander wat beter te leren kennen. Na de lunch liepen we het strand op om naar de vele kitssurfers te kijken die daar verzameld waren. Spectaculair! Inmiddels was het gaan miezeren en er woei een harde wind. Tegen de avond verzamelden we ons en werden we officieel welkom geheten met een drankje en een hapje. Aansluitend liepen we gezamenlijk in de stromende regen naar het restaurant voor verdere instructie en het voortzetten van de kennismaking tijdens een heerlijke maaltijd.

• 11 Februari 2016 - 18:43

Eefke:

Hele fijne reis!

• 11 Februari 2016 - 19:19

Henny Van Beem :

Wat geweldig om aan dezereis te beginnen het weer mag wel iets beter begrijp ik maar heel veel plezier hoor luitjes gr. Korpsen Henny

• 11 Februari 2016 - 20:48

Carla:

Het gaat nu echt beginnen spannend hoor! Zo te zien is het nog wel fris. Heel veel plezier en lekker genieten. groeten Jan en Carla

• 12 Februari 2016 - 00:42

Cees:

Fijn dat jullie nu eindelijk mogen beginnen ik wens jullie een fijne en goede reis toe zonder problemen en ik hoop dat camper en jullie heel blijven geniet ervan. Cees

• 12 Februari 2016 - 09:38

Joke:

Dag Corrie en Bob
    Nog maar een keer proberen om een reactie te plaatsen. Bij de vorige lukte het niet.
    Wat spannend dat het nu echt gaat beginnen. kennismaken met een hele groep mensen, als Bob zo blijft klussen krijgt hij vast veel vrienden in de groep. Heel veel plezier en veel nieuwe dingen om te gaan zien.Groeten van Joke

• 12 Februari 2016 - 22:15

Cees V D Woude:

Bob en Corrie, via Huub de Wildt kwam ik er achter dat jullie hier te volgen zijn en dat ga ik dus ook doen,
    Ik wens jullie een geweldige reis toe en een behouden thuiskomst.

• 15 Februari 2016 - 07:26

Anouk En Mara:

Ziet er gezellig uit opa en oma! Wel een beetje koud zo te zien? Veel plezier en nog maar 14 nachtjes slapen voordat we in het vliegtuig mogen. We raken er niet over uitgepraat.

Tot snel!