Casablanca - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Casablanca - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Casablanca

Blijf op de hoogte en volg Corrie

18 Februari 2016 | Marokko, Moulay Bou Selham

17 februari Mhammedia
We reden vandaag weer naar de kust en de route liep langs groene heuvels die over gingen in hoge bergen met diepe kloven. Het was een fantastische rit die moeilijk te beschrijven is zo mooi. In de dorpjes die we passeerden zagen we veel wagentjes getrokken door ezeltjes. We wilden ergens koffie drinken maar niet buiten op een terras want het is nog steeds koud. Toen we stopten in een klein dorpje bij een piepkleine koffietentje stelde de verkoper voor om de koffie naar de camper te brengen. Een super idee! Voor we laat in de middag de camping opzochten deden we boodschappen in een grote Marjane zoals de supermarkt hier heet. Vandaag was iedereen laat op de camping en de algemene mening was dat het een schitterend traject was. Omdat we op een camping staan met vrije wifi nog een klein verslag en een aantal foto's. We bezochten Casablanca vandaag en werden weer keurig door een grote bus opgehaald en weer teruggebracht. Casablanca is een grote havenstad, niet erg toeristisch behalve De Hassan Moskee die de derde grootste ter wereld is. Het is een van de weinige islamitische bouwwerken die door niet-moslims bezocht mogen worden. Zeer indrukwekkend zowel van binnen en van buiten. We dronken gezamenlijk koffie in een restaurant met uitzicht op zee maar opnieuw was koud en later op de dag viel er weer genoeg regen.

18 februari Casablanca

• 18 Februari 2016 - 20:48

Tineke.:

Dag Corrie en Bob,

Wat vervelend dat het weer het laat afweten. Met de zon er bij heb je gelijk een ander zicht. De Foto's zijn er niet minder om hoor. Het ziet er prachtig uit. We hopen maar dat het wat beter gaat worden. Vandaag heerlijk gelopen. Van de Zilk naar het Pannenenland. Daar een versnapering en weer terug naar de Zilk. De zon leek door te komen maar helaas het begon licht te sneeuwen en nu is het overgegaan in motregen. Voor morgen voorspellen ze weer zon we wachten af. Nog veel plezier en wat warmer wens ik jullie toe. Tot de volgende keer.

Groeten Tineke.

• 18 Februari 2016 - 21:37

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Heerlijk om je verslagen te lezen en je mooie foto's te zien. Ook wij hebben niet zo mooi weer fris en af en toe een zonnige dag. De kou komt vlgs de bevolking hier door de wind uit het noorden pool wind. Maar we vermaken ons best wandelen veel en naar faro geweest. Viel tegen de oude stad veel verval en leegstand. Maar we genieten en dat is het belangrijkste.

Dikke knuf,
    Margreet

• 18 Februari 2016 - 21:58

Sytske:

Wat zonde van al die regen......dat verwacht je daar toch niet??
    Maar wat prachtige verslagen Corrie,we reizen gewoon met jullie mee.
    Prachtige natuur. Veel plezier verder en groeten voor jullie chiel en s

• 19 Februari 2016 - 12:46

Peggy Schaafsma-van Milt:

Hola, jullie hebben hopelijk genoeg warme kleding bij je? Als het maar droog is/blijft.
    Wij nu op weg naar Alicante, temp nog Okay. Vanavond zus en schoonzus terug. Morge dochter schoonzoon. Weekje rust voor de volgende groep komt

• 20 Februari 2016 - 12:51

Joke:

Dag Corrie
    Een paar verslagen heb ik niet gekregen, maar die heb ik net gelezen, omdat ik alle eerdere verslagen kan bekijken. Het is wel een hele andere wereld! Het lijkt me toch wel gezellig met zo'n groep en lekker makkelijk, er wordt van alles georganiseerd.Het is maar goed dat je veel opschrijft, zodat je later nog weet waar je allemaal geweest bent. Dat wordt vast een heel mooi uitgebreid boek.
    Geniet er lekker van, groeten ook aan Bob van Joke