Kook cursus - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Kook cursus - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Kook cursus

Blijf op de hoogte en volg Corrie

26 Februari 2016 | Marokko, Marrakesh

Donderdag 25 februari Marrakesh
Marrakesh is van de vier koningssteden de meest opwindendste. Alle huizen hebben rode, roze of okerkleurige tinten. Het is de Berberhoofdstad van het land.
Onder leiding van een gids bezoeken we Marrakesh en gaan we naar de tuinen van Jardin Majorelle. In deze tuin groeien planten uit alle windstreken schitterend gerangschikt en heel bijzonder van vorm. Het kleine museum was vooral gevuld met sieraden en kleding uit lang vervlogen tijden. Dan worden we naar de Saaiidische graven en het Bahia paleis gebracht waar we genieten van de schitterende architectuur.
Het grote plein in het centrum van de stad Place Jemaa El Fna ( plein van de onthoofden) is een belevenis op zich. Dag in dag uit komen er van heinde en verre duizenden Marokkanen op het plein af om te luisteren naar verhalen vertellers, en te kijken naar een grote show van vuurvreters, apendressuur,slangenbezweerders, acrobaten, waarzeggers en muzikanten. We liepen over het plein en verbaasden ons over de kleuren de drukte en het lawaai. Op het eind van de middag worden de vele eetkraampjes opgebouwd waar allerlei etenswaren wordt aangeboden. Nadat we even terug waren op de camping om ons op te frissen vertrokken we weer naar het grote plein waar de etensgeuren ons al tegemoet kwamen. We aten gezamenlijk in een gezellig restaurant en daarna liepen we opnieuw over het plein waar groepjes mensen luisterden naar verhalen vertellers en vele verkopers hun koopwaar probeerde kwijt te raken.

Vrijdag 26 februari
Het weer is de laatste paar dagen heerlijk. Een strak blauwe lucht en rond het middaguur ongeveer 25 graden. In de vroege ochtend en tegen de avond koelt het af tot ongeveer 12 graden. Niets te klagen dus. De ochtend ging verloren met in de zon zitten en buurten bij de mede campenaren maar in de middag moest een deel van ons zich vervoegen bij de reisleiding om deel te gaan nemen aan een kookcursus. Dat was zo verschrikkelijk leuk en ook erg lekker. In groepjes van vijf leerden we hoe we het traditionele gerecht van Marokko: Tajine, moesten klaarmaken inclusief het brood en een bijgerecht.
Bob intussen gaf de camper een schoonmaakbeurt en genoot van het zonnetje.

• 26 Februari 2016 - 22:55

Adri:

Hoi Corrie en Bob,
    Zo te lezen hebben jullie een geweldige vakantie. Mooi weer, prachtige omgeving en gezellige reisgenoten.
    Wat een leuke foto van Corrie en de bougainville (blijft inderdaad altijd mooi) maakt hem nog fleuriger.
    We wensen jullie nog een fijne voortzetting van jullie reis.
    Groetjes, Jan & Adri

• 27 Februari 2016 - 09:49

Henny Van Beem :

Corry en Bob wat een schitterende reis maken jullie en die planten prachtig ,ikkan me goed in denken dat jullie erg genieten. Maar ik begrijp dat als jullie weer thuis zijn we de lekkerste gerechten voor ge schoteld grijgen .
    We wensen jullie nog een mooie reis toe Kors en Henny

• 27 Februari 2016 - 13:37

Cees:

Beste Bob en Corrie wat een geweldige reis daar in dat Marokko dat is genieten van al het moois en onbekende wat jullie zien en meemaken.
    Die Bob helemaal uitgevloerd na het Camper schoonmaken maar hij zal daarna wel heel lekker hebben gegeten als ik dat zo lees. ik begin het een beetje jammer te vinden dat ik toch niet mee gegaan ben maar ach ik heb nog een reis naar South Africa in het vooruitzicht. Nog een hele mooie reis want volgens mij komt nu het Atlas gebergte?
    Geniet ervan en lieve groet Cees.

• 27 Februari 2016 - 14:37

Joke:

Dag Corrie en Bob
    We worden deze reis wel verwent met alle mooie verhalen. wat fijn dat we op deze manier weer met jullie kunnen meegenieten. wat een leuke interessante dingen doen jullie, dat koken samen is natuurlijk ook fantastisch. Als je alle kleuren ziet daar, moet je je vast wel inhouden om niet van alles te kopen.
    hartelijke groeten van Jan&Joke

• 28 Februari 2016 - 13:16

Carla:

Hoi Corrie en Bob, wat een geweldige dingen zien jullie daar en dat heerlijke weer top. het lijkt mij ook heel leuk om met zoveel verschillende mensen een paar weken op te trekken en vriendschappen te ontwikkelen. Nog heel veel plezier en de groeten van Jan en Carla

• 29 Februari 2016 - 15:20

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Wat beleven jullie veel met deze reis. Leuke activiteiten om te doen. En de kleurrijke foto 's vooral op de markt bij het vorig verslag.
    Onze vakantie zit er alweer op hebben genoten en veel gedaan. Morgen weer aan de slag, helaas.
    Ik wens jullie nog een fijne reis toe met veilige kilometers.

Dikke knuf
    Margreet