Museums - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Museums - Reisverslag uit Stuttgart, Duitsland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Museums

Blijf op de hoogte en volg Corrie

04 Augustus 2017 | Duitsland, Stuttgart

Blog Griekenland
1 augustus. Sinsheim We reden verder richting het zuiden tot we op een moment een bord Auto en Techniek museum passerden en daar wilden we wel wat meer van weten. Op het dak van het museum prijkten twee volledig toegankelijke Supersonic jets Concorde en de Tupolev TU-144. Verder waren er twee enorme hallen en een grote speeltuin voor kinderen. Maar omdat het al laat in de middag was besloten we op het parkeerterrein te overnachten. Er was een speciale plek voor campers waar ook nog andere campers stonden.
2 aug. Neckarsulm Al vroeg stonden we in het museum en waanden ons even Cubazagen we e hallen zagen we honderden klassieke auto's en motorfietsen uit alle tijdperken, enorme stoommachines, Formule 1-legendes, stoere sportwagens, recordhoudende voertuigen zoals de Blue Flame of Brutus, landbouwmachines, gigantische motoren, een tentoonstelling van de militaire geschiedenis en nog diverse orgels en veel meer. Vroeg in de middag hielden we het voor gezien en reden door naar Neckersulin waar Bob graag nog een museum wilde bekijken. We vonden een camping vlakbij, inmiddels was het boeierig heet net als gisteren trouwens. Het bleek 34 graden te zijn.
3 aug Stuttgart. Het museum dat we bezochten bestond alleen maar uit tweewielers van het merk NSU. Best leuk om die ontwikkeling van fiets naar brommer en naar racefiets te bekijken. Maar waar we uiteindelijk terrecht wilde komen was Stuttgart, het museum van Mercedes. Op het eind van de middag streken we neer op een camping die op loopafstand is van het museum. Het was opnieuw snikheet met 38 graden.
4 aug Stuttgard Het Mercedes-Benz Museum is een schitterend gebouw en laat ons kennis maken met de allereerste auto en via klassiekers tot de Young Classics. Ook de geschiedenis in het Mercedes-Benz Museum wordt niet vergeten en er zijn talloze foto's films en video's te zien op grote en kleine schermen. Zeer interresant waren de verschillende constructie,s met de uitleg waarom. De ontwikkeling van de Mercedes was ook uitgezet tegen ontwikkelingen en gebeurtenissen in de wereld wat het heel speciaal maakte. Verder was het een museum wat van Mercedes mag verwachten, op en top verzorgt tot in de puntjes. Aansluitend kon je ook nog Mercedessen kopen, maar dat hebben we maar gelaten voor wat het was.

• 05 Augustus 2017 - 08:35

Eef Boogert:

Even weer genoeg techniek gezien zeker??????

• 05 Augustus 2017 - 09:27

Joke:

Dat is iets anders dan de natuur, wat een techniek allemaal. Het valt me wel tegen dat jullie niet even een Mercedes gekocht hebben, je had daar de mooiste kunnen uitzoeken.

• 05 Augustus 2017 - 14:42

Henny:

Het is wel allemaal techniek en auto'S wat de klok slaat nu wel even genoeg denk en verder genieten van wat er allemaal nog komen gaat veel plezier