Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Venetie

30 September 2017 | Italië, Venetië

28 sept. Kroatië
Verder gereden langs de kust richting Italië. Het begin van de rit was nog vrij toeristisch met veel watersport. Hier hadden we ook kunnen liggen met onze zeilboot zegt Bob. De kleine dorpjes maken al gauw plaats voor het wat ruigere deel. Een oneindige reeks van haarspeldbochten, klimmen en weer dalen met uitzichten over onnoemelijk veel baaitjes en haventjes, vissersdorpjes, waarin ook grote en kleine zeilbootjes lagen afgemeerd, strekte zich voor ons uit. Echter op het water zijn maar enkele zeilboten te zien. Hoge ruige bergen zijn om ons heen en ook de talloze eilandjes zijn bezaaid met ruige bergen. Opeens begint het te waaien en komen er witte kopjes op het water wat het uitzicht nog mooier maakt vooral omdat de zon bleef schijnen en de eilandjes zo mooi tot hun recht kwamen. We vonden een camperplaats direct aan zee maar om die te kunnen betalen moesten we gepast met euro's betalen om niet kuna's als wisselgeld terug te krijgen. Gelukkig kon onze Duitse buurman wisselen. We hadden gedacht dat we vandaag wel Italië zouden bereiken maar dat is niet gelukt. We zagen de zon onder gaan achter de bergen ver weg op zee en zo kwam er een einde aan weer een fantastische dag.

29 sept.
Vannacht werden we geplaagd door muggen en een stormachtige wind die de camper deed schudden. Het eerste stuk dat we verder reden konden we nog even van het prachtige uitzicht genieten maar dan buigt de weg af en rijden we naar Triest alwaar we een weg inslaan die Kroatië met Italië verbindt maar eerst moeten we nog een uurtje door Slovenië rijden voor we Italië binnen rijden. Bij een benzinestation spenderen we onze laatst Kroatische Kuna's aan heerlijke koffie. De weg liep door een bosrijk gebied waar de bomen hier en daar al bruin kleuren en je goed kan zien dat de herfst in aantocht is. De zon deed zijn uiterste best om de kleurenpracht nog mooier te maken dan hij al is vooral de vele berken met hun witte stammetjes maken het sprookjesachtig mooi. Op het einde van de middag arriveren we in Venetië. Morgen gaan we de toerist uit hangen

30 sept.
Met de boot die 5 minuten lopen van de camping ligt varen we naar Venetië. Ondanks dat het al buiten het seizoen is was het al erg druk. Het is vreemd dat nergens auto's te bekennen zijn. Alles gaat per boot en dat is goed te merken want het is ook op het water erg druk. Als je wilt leren varen en maneuvreren leren met een boot, moet je een paar weken in Venetië taxi chauffeur worden. We lopen door nauwe straatjes en komen telkens uit bij het water, bruggetje op bruggetje af en in de smalle watertjes varen de meest mooie gondels met de in gestreepte shirts gestoken gondeliers die ware acrobaten zijn op het water. Winkels zijn er ook genoeg en natuurlijk pizzeria's. Daarvan eten wij er een en zowaar hebben ze glutenvrije. Het Marco Poloplein is zeer indrukwekkend. We lopen verkeerd en zien zodoende alles, ook wat we niet van plan waren, waarna we weer op tijd bij de haven waren om de laatste boot niet te missen. Gelukkig hadden we toen nog tijd voor een ijsje want daar zijn die Italianen ook goed in. Morgen rijden we verder en hopen dan dinsdag weer thuis te zijn.

• 30 September 2017 - 22:12

Henny:

Fijn dat jullie er bijna weer zijn nog een paar mooie dagen en een goede reis Kors en henny

• 02 Oktober 2017 - 16:04

Eef Boogert:

Nu nog even een paar landen toevoegen aan de lange lijst van deze trip en jullie zijn weer thuis.
    Van hieruit wens ik jullie een behouden thuiskomst.Liefs Eef.