Toeristen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Toeristen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Toeristen

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

01 December 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag de toerist uitgehangen. Eerst naar het Apartheids museum en daarna naar het Militair Historisch museum. Onze hele dag was ermee gevuld. Het appartheids museum viel ons een beetje tegen alhoewel het ons wel weer even met het neus op de feiten drukte. Toen we in 1976 in Port Elisabeth woonden was er best nog veel apartheid alleen merkten wij daar niet veel van. Nu in het museum zagen we veel voorbeelden die we toen eigenlijk gewoon vonden. Heel duidelijk was wel de film waarin Mandela het WK Rugby bijwoonde en waar Zuid Afrika ook kampioen werd maar in het hele stadion zag je geen enkele zwarte. Denk dan aan het afgelopen WK voetballen en dan is het wel duidelijk wat er allemaal is veranderd.
Het Militair Historisch museum was zeer interessant en heel groot met heel veel tanks, vliegtuigen en kanonnen. Maar ook over de Boerenoorlog was veel te zien en vooral te lezen.

• 01 December 2010 - 22:11

Tineke:

Wat heb ik weer heerlijk genoten van je schrijven.Leuk dat jullie zo veel dingen doen. Inderdaad het is hier heel koud komt ook door de oosten wind. Morgen gaan we toch lopen we laten ons niet kennen. Tot het volgende verslag hoor.

Lieve Groet Tineke.

• 02 December 2010 - 19:56

Dineke:

corrie, super wat maken jullie toch een hoop leuke dingen mee. door je reisverslag is het nog duidelijker geworden wat je allemaal doet. jammer dat het hier nog niet bekend is. ik kreeg direct weer een heel special gevoel van het water.

heel veel lieve groeten en knuffels,

dineke

• 04 December 2010 - 11:34

Ingrid:

Hoi Corrie,
    wat een leuke verhalen en goed te lezen dat er weer zoveel WS ervaringen in je koffertje mee naar huis komt! Vrijdag in Hoogmade met drie dames * Huizen , bezig geweest. Hoop je aanstaande vrijdag weer te spreken daar. Geniet nog lekker en goede veilige reis terug naar een besneeuwd Nederland....!!!! dikke truien weer hoor, bereid je maar voor. Liefs Ingrid