Zon zee strand - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Zon zee strand - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Zon zee strand

Blijf op de hoogte en volg Corrie

17 April 2015 | Spanje, Benidorm

13 april
De dag begint weer grijs met veel wind, de zee zag er dreigend uit met veel golven. Het is een eldorado voor campers hier want je mag werkelijk overal staan en overal is het mooi met prachtig aangelegde wandelpaden en veel groen. We moesten een klein stukje snelweg vandaag maar daarna weer richting het strand, door de bergen met zijn slingerweggetjes en veel haarspeldbochten en een fantastisch uitzicht op zee. De kamperplaats vandaag is niet aan het water maar aan de rand van de stad Cartagena.

14 april
Dagje Cartagena. Met het openbaar vervoer naar de stad waar we een heerlijke stadswandeling hebben gemaakt en ons hebben verbaasd over de vele opgravingen en renovatie van de oude stad die wel een grote ruïne lijkt. Het zonnetje deed vandaag goed zijn best maar de wind was nog hard en guur.

15 april
Saaie sombere dag. We komen uit op een camping voorbij Alicante en vinden daar in de gemeenschappelijke ruimten een kleine bibliotheek gevuld met bijna alleen maar Nederlandse boeken.

16 april
De zonnebrillen opgezocht en met de tram naar de stad Alicante. Over de boulevard geslenterd en lekker lang op een terrasje gezeten met de telegraaf. Veel was er in de stad niet te doen. Het was een public holliday vanwege de heilige Jacob, zelfs de toeristen informatie was gesloten. Er was een voettocht uitgezet waar veel mensen en pelgrims met hun bamboestok waar een palmtakje in gestoken was aan mee deden en die je door de hele stad tegen kwam. De onweersbui die dreigde viel precies toen we in de tram zaten terug naar de camping en toen we uitstapte scheen de zon alweer.

17 april
Nog een dagje met de tram en dit keer de andere kant op naar Benidorm. Het strand was vol met zonaanbidders en de terrasjes ook, De kleine winkeltjes in de vele straatjes weden druk bezocht. Nu er al zoveel mensen op de been zijn vraag je je af hoe het is als het hoogseizoen is. We waren weer even onder de mensen maar het was niet erg aan ons besteed. Op de camping nog lange tijd heerlijk in de zon gezeten met een boek en de krant.

• 18 April 2015 - 09:32

Tineke.:

Zo dat ziet er goed uit Bob, uitzicht over een haven de gedachten gingen vast uit naar al die boten die daar lagen. Wat een mooie plek. Fijn dat het weer wat beter word. Woensdag een mooie Fietstocht gemaakt door de bollen wat een prachtig gezicht al die kleurenpracht. Na afloop hebben we bij Kors en Henny in de zitkuil aan het water gegeten. Wat een mooi dag. Nog een goede reis en tot de volgende keer.
    Groeten Tineke.

• 19 April 2015 - 18:33

Eef Nibbering:

Wat een leuke foto's, geef je bij de laatste gymnastiekles misschien?
    Hier gaat het redelijk. een beetje op en af, goede dag of een minder goede dag.
    Wij wensen jullie nog een heel goede reis.
    Lieve groeten Peter en Eef

• 20 April 2015 - 15:08

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Net terug van ons 15de zussenweekend dit keer in Schoorl genoten en mooi weer gehad.
    Leuk die foto van Benidorm ons strandje maar aan die zang en gym deden wij nooit mee.
    Geniet van de jullie verdere reis. En ik blijf jullie volgen.

Dikke knuf
    Margreet