Thuis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Thuis

Blijf op de hoogte en volg Corrie

02 April 2016 | Nederland, Hoofddorp

30 maart Salamanca
De klok wees 5.45 toen we vanmorgen opstonden en na een snel ontbijt konden we de inschrijfpapieren voor de overtocht al ophalen. In tussen was het op het haventerrein al een en al bedrijvigheid. Het inschepen verliep zeer vlot en met een kwartiertje vertraging verlieten we Marokko. We namen afscheid van al onze medereizigers met de wetenschap dat we elkaar ergens in september weer zien tijdens een reünie die georganiseerd gaat worden door een van de groepsleden. In Spanje reden we vlot door de douane richting HUIS. We moesten de klok wel even een uur vooruit zetten om op de Europese tijd uit te komen. We konden lekker doorrijden. Het was warm en zonnig en dat bleef het de hele dag. In Salamanca vonden we snel een kamperplaats voor de nacht.

31 maart Frankrijk
Wakker geworden met het geluid van de regen op ons dak en het was koud. Tot het middaguur bleef het regenachtig maar daarna brak even de zon door. Toen reden we door het landschap waar een laagje sneeuw was gevallen. Opeens was het winter compleet met sneeuwschuivers en strooiwagens langs de kant van de weg klaar om in te grijpen want donkere wolken pakten zich samen aan de horizon. Even later kregen we de volle laag maar met een temperatuur van 4 graden bleef het wegdek schoon en konden we goed doorrijden. Na een poosje was de sneeuw verdwenen.
In de bergen kregen we diverse stortbuien te verwerken waarvan we er een aantal misten wanneer we door een tunnel reden waarmee de weg was bezaaid. Het uitzicht was telkens weer prachtig ondanks het slechte zicht genoten we weer volop. Halverwege de middag bereiken we de kust maar van de zee is niks te zien vanwege de hoge bergen. Om 15.30 rijden we Frankrijk binnen. Bij Bordeaux raken we in de file en daarna houden we het snel voor gezien en vinden we een plekje voor de nacht bij een benzine station.

1 april België
Onder een strak blauwe hemel reden we verder en dat is geen grap. Overal zien we de bloeiende forsythia en het gele koolzaad op de velden. Het is Lente! Een mooie tijd om naar huis te gaan. De hele dag goed door kunnen rijden tot Parijs, daar raakten we in het langzaam rijdend verkeer maar gelukkig beven we rijden en bleef de file uit. Vlak voor de Nederlandse grens hebben we de nacht doorgebracht.

2 april Nieuw Vennep
Op naar Schaijk waar Johan, Eefke, Anouk en Mara ons stonden op te wachten. Er zijn niet voldoende woorden om te omschrijven hoe het was om de familie eindelijk weer te zien en te omhelzen. We bleven tot na de lunch en toen reden we naar huis om daar de boel klaar te maken voor de komst van de familie morgen. Camper leegruimen en opruimen en boodschappen doen. Bert kwam langs en wat hadden we elkaar veel te vertellen.
We zijn weer THUIS.

• 03 April 2016 - 08:25

Cees Knol:

Beste Bob en Corrie
    WELKOM THUIS en geniet van je kinderen en kleinkinderen en de herinneringen aan de prachtige reis.
    Tot ziens Cees

• 03 April 2016 - 12:07

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Welkom thuis en ga lekker genieten van het samen zijn met je kinderen en kleinkinderen.

Margreet

• 03 April 2016 - 19:11

Henny:

Wat ontzettend fijn dat jullie weer gezond thuis mochten komen heel fijn. En dan jullie kinderen en kleinkinderen weer te ontmoeten een groot feest geniet er van en hopelijk snel tot ziens. Kors enHenny