Nog meer museums - Reisverslag uit München, Duitsland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Nog meer museums - Reisverslag uit München, Duitsland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Nog meer museums

Blijf op de hoogte en volg Corrie

08 Augustus 2017 | Duitsland, München

Blog 2
5 aug, Neumarkt
Verder gereden en een mooi plekje gevonden om te overnachten en wel op de parkeerplaats van Berger de grote kampeerketen in Duitsland, Zo slim.

6 aug Geisenfeld
En wie denkt dat we genoeg museums hebben bezocht heeft het mis want vandaag bezochten we het Maybach museum. Dit museum straal luxe uit en er zijn dan ook alleen maar auto's te zien die alleen de heel rijke mens kan of kon betalen. Er was ook een prachtige film over watervliegtuigen en de zeppelin. Leuk om te weten dat hele grote watervliegtuigen met 6 motoren trans Atlantische vluchten maken met een tank tussenstop midden op de Atlantische oceaan (waar uiteraard een tankschip lag). De technische ontwikkeling van beide werd uitgebreid behandeld. Onze overnachtings plek bevond zich op een groot sportterrein waar de plaatselijke voetbalvereniging een belangrijke wedstrijd speelde terwijl wij keken naar onze voetbal vrouwen. De kampioenen!

7 aug München
Weer op pad en uitgebreid boodschappen gedaan. Doorgereden naar München waar we een camping vonden die al tamelijk vol was toen we er arriveerden maar de campers en caravans bleven binnenkomen zodat het op het end mudvol was op de camping. Tijdens een wandeling kwamen we langs een rivier met een stroomversnelling waar surfers een poging waagden om in het smalle deel dat beslist niet meer dan 20 meter mat staande te blijven. Sommigen lukte het heel goed maar soms ook ontstonden er hilarische toestanden zodat er veel te lachen viel

8 aug München
Met de bus en de metro naar het centrum van München en we waren niet de enige toeristen, wat een mensenmassa! We reden met de citytoer bus rond en geloof het of niet...de bus stopte voor het BMW museum. Het gebouw was magnifiek maar binnen kon het niet tippen aan het Mercedes museum. Het was moeilijk om de goede route te vinden en we mistten de historie.

• 08 Augustus 2017 - 21:46

Kors:

Kon bob het niet laten om naar zijn speeltje te gaan kijken.

vgr. Kors

• 09 Augustus 2017 - 09:46

Joke:

Wij reden vroeger met mijn ouders vaak de eerste dag naar München, waar we kampeerden aan een snelstromend watertje waar je in kon zwemmen. Het was ijskoud, maar we vonden het prachtig.Mijn moeder moest we we er uit hijsen, dat was niet zo'n zwemmer. Later zijn we er met de kinderen nog eens geweest, maar toen was het niet meer zo spannend.
    Groeten uit Nieuw-Vennep