Delphi - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Delphi - Reisverslag uit Káto Gatzéa, Griekenland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Delphi

Blijf op de hoogte en volg Corrie

30 Augustus 2017 | Griekenland, Káto Gatzéa

Blog 6 Kato Gatzea
27 aug. Vandaag een vrije dag maar dat betekende niet dat we niet met de camper weg zijn geweest. De NKC laat een promotiefilmpje maken en onze groep is uitgekozen om daarin drie dagen te figureren. Ons werd gevraagd of wij met onze camper met de filmmakers een tour wilde maken zodat ze ook beelden hebben van een rijdende camper. Dat vond Bob wel leuk want ze wilde natuurlijk het liefst beelden van een smal, heuvelachtig pad. Dat lukte helemaal naar tevredenheid en je kon zien dat de filmmakers zelf van de trip genoten. Ze maakten ook beelden met een drone en met de zee in beeld en onze camper rijdend op een bochtig weggetje waren ze helemaal gelukkig. Het was ook heel leuk om het op de lap-top terug te zien

28 aug excursie naar Pillon
Met de bus en een Nederlands sprekende gids reden we klokslag 9.00 uur weg
Pilion is een schiereiland en heeft zijn naam te danken aan de hoogste berg van de streek: de Pilio (1.618 meter). In de Griekse mythologie wordt het schiereiland genoemd als de plaats waar de Centauren leefden en het zomerverblijf was van de Olympische goden.

Makrinítsa was vroeger de hoofdstad van de vierentwintig onafhankelijke Pílion- dorpen ten tijde van de Turkse overheersing. Opvallend in het dorp zijn de zogenoemde herenhuizen of archontiká. De rijkdom van de oorspronkelijke bewoners straalt daarvan af. Deze zijn met recht 'volkskunst' te noemen. Sommige huizen zijn te bezoeken en als museum ingericht.

We dronken koffie op een plek waar een plataan van 1000 jaar oud en 14 meter omtrek op een plein voor schaduw zorgde. Daarna bezochten we een bijzondere orthodoxe kapel met prachtig houtsnijwerk en mooie iconen waarop veel goud en bladgoud is verwerkt uit de toenmalige goudmijnen. Na een uitgebreide lunch reden we naar het bovengenoemde dorpje waar we een prachtig mooi uitzicht hadden en waar we ook souvenirs konden kopen. Daarna reden we terug naar de camping.

29 aug Delphi. De route die we vandaag reden naar Delpi was weer prachtig met hoge bergen en rotspartijen waar je stil van werd. Onderweg bezochten we een warmwaterbron van ongeveer 40 graden. Er kon in gezwommen worden maar het geheel zag er zeer verwaarloosd en glibberig uit. Op de camping kregen we een plek toegewezen met een schitterend uitzicht.

• 30 Augustus 2017 - 10:09

Henny:

Corrie en Bob wat leuk dat jullie dat mochten doen met de camper lijkt me heel bijzonder om dat terug te zien en mee te maken . Erg fijn dat jullie de draad weer op konden pakken en zo veel genieten van deze reis nog heeeel veeeel plezier Kors en Henny

• 31 Augustus 2017 - 09:34

Eef Boogert:

Welja, nu ben je, na columniste, ook actrice geworden. Weer een nieuw beroep er bij.
    Wat enig, dat jullie daar aan konden deelnemen!!Wat een schitterend land he, Griekenland? Alles bij elkaar weer een bijzondere camperreis.Groetjes, Eef.