Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Makassar

Blijf op de hoogte en volg Corrie

03 Juni 2014 | Indonesië, Makassar

3 juni

Met een uur vertraging vertrokken we naar Makassar de geboorteplaats van Bob. Het was maar een dik uur vliegen en eenmaal geland en onze koffer van de bagage band gehaald werden we bestormd door taxi chauffeurs die ons graag naar het hotel wilde brengen. Bob koos een willekeurige jongeman maar eenmaal in de taxi kregen we spijt want de man sprak geen woord Engels.
Het was een flink eindje rijden naar het hotel en van wat we onderweg zagen werden we niet vrolijk. Verwaarloosde straten en niets zag er eigenlijk goed verzorgd uit. De straten vertoonde hier en daar grote kuilen waar plassen water in bleef staan. hoe langer we in de taxi zaten hoe meer we dachten dat we vast nog wel in het betere deel van Makassar zouden belanden maar dat gebeurde niet.

Het hotel was veelbelovend want het is spiksplinter nieuw en inderdaad het is erg mooi. Intussen was het al 14.00 uur en omdat we moesten wachten voor onze kamer besloten we wat te eten. Helaas verstond de ober geen Engels met gevolg dat Bob 9 loempia's kreeg voorgeschoteld in plaats van drie.

We maakten een wandeling maar nergens zagen we een plek waar we op een terrasje wat konden drinken. We liepen langs het haven terrein maar ook daar waren geen leuke restaurantjes of een plek om gezellig te zitten. Terug dus maar weer naar het hotel naar onze mooie kamer en morgen hopen op beter

• 03 Juni 2014 - 13:20

Bert:

He Pap en Mam! Hier ff de berichtje van de ene reiziger naar de andere.. Ik zit in de bus richting Miami, in echte US-style: dikke stoele en Wifi.. :). Net ff al jullie verhalen gelezen. Erg leuk! Vee plezier nog en alvast groetjes aan Johan en Eef!

• 03 Juni 2014 - 13:36

Eef Boogert:

Nou Bob, zo te zien hoef jij voorlopig niets meer te eten. Lekker goedkoop voor de volgende dagen. HaHa....
    groetjes, Eef Boogert.

• 03 Juni 2014 - 15:52

Joke:

Dag reizigers.

Het kan ook niet overal even mooi/goed zijn. Je mag dan weer blij zijn dat je in Nederland terecht gekomen bent. Succes met het je verstaanbaar maken.
    groeten van Joke

• 03 Juni 2014 - 19:16

Gijs:

Ik moest even hardop lachen toen ik die foto zag.
    Als een boer met kiespijn zit hij achter het bord.
    Eet smakelijk.
    Corrie, goed geschoten.

Vr gr. Gijs

• 03 Juni 2014 - 21:24

Cees:

Beste Bob en Corrie dat is natuurlijk ook een avontuur om dit mee te maken dit zijn de charmes van een ander land
    Ik hoop dat jullie daar vinden wat je wilde zien
    Hier gaat het goed met een uitstekend hotel en een mooie omgeving
    Goede reis verder en hartelijke groet van Cees