Vervolg Koorreis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Vervolg Koorreis - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Vervolg Koorreis

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

18 Oktober 2010 | Rusland, Moskou

Maandag 18 oktober,

Het diner gisterenavond was lekker en toen we bijna klaar waren arriveerden de mensen van de tweede bus. Ze waren erg moe maar heel blij dat ze er eindelijk waren. Vol verhalen schoven ze aan om ons deelgenoot te maken van wat ze hadden meegemaakt. Kort komt het erop neer dat het een combinatie was van slechte communicatie te lang wachten op mensen die ergens anders stonden dan verwacht en een verkeerde route. De organisatie had alles op alles gezet om toch nog een vlucht te boeken en dat luktte bij een Rusiche maatschappij.
In de hal van het Hotel dronken we gezamenlijk nog iets en daarna ging iedereen naar de kamer om wat slaap in te halen.

Aan het ontbijt waren er overal enthousiaste geluiden over de uitstekende matrassen, iedereen had heerlijk geslapen. De bus stond ons al op te wachten toen we buiten kwamen en het verkeer bleek niet veel anders dan in Holland want al gauw stonden we in een file. Anders waren de auto's met veel lada's en trabantjes en helemaal geen fietsen.
In de Hollandse kerk waar we morgen een concert geven voor genodigden haalden we onze partituur tevoorschijn en groepeerden we ons om Jan onze dirigent om te repeteren. Met begeleiding van piano dwarsfluit en synthesizer hebben we heerlijk gezongen en Jan heeft nog een aantal stukken geperfectioneerd maar over het algemeen ging het prima.
Een lekkere lunch ergens in de winkelstraat organiseerden we wel zelf want we hadden geen zin om met de grote masse mee te lopen. Na de lunch een stuk door de winkelstraat gelopen en daarna weer de bus in voor nog meer sightseeing en een bezoek aan de vesting met zijn prachtige kathedraal. De gids deed vreselijk veel moeite om alles heel uitgebreid uit te leggen maar veel mensen gingen hun eigen weg. De kathedraal was prachtig maar om dat het niet door de Russen is gebouwd waren er bijna geen cocoonen maar wel veel pilaren. Ook was er veel gebruik gemaakt van bladgoud. Her en der stonden grote tombes van de familie van Peter de Grote en natuurlijk van hemzelf. De lichamen liggen er niet in maar ver onder de grond onder vorst-niveau En kleine groep mannen bracht enkele orthodoxe zangstukken ten gehore en dat was genieten. Toen ging het op weg naar het kleine huis van Peter de Grote waartegenover een grote souvenirshop is gevestigd en waar we natuurlijk een kijkje gingen nemen. We kregen een hartversterker in de vorm van een likeurtje of wodka.
Toen waren we zo ongeveer wel verzadigd en dat was maar goed ook want we reden vandaar direct naar het hotel.

• 19 Oktober 2010 - 07:03

Joke:

Je bent weer lekker op dreef.
    Fijn dat alles zo goed geregeld is en dat jullie ook tijd hebben om wat te bekijken.
    Met een gids is het altijd moeilijk om het voor een groep interessant te maken, dat is ook een vak apart.
    Doe alle Catamusleden de groeten, we kijken uit naar meer verhalen.
    groeten Jan & JOke

• 19 Oktober 2010 - 11:34

Carla:

Leuk om iets van je te horen, het is vast genieten heel veel plezier en de groeten aan TIENEKE.