Krugerpark Dag 1 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Krugerpark Dag 1 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Krugerpark Dag 1

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 November 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Krugerpark,

Heel vroeg in de morgen vertrekken we en kunnen lekker doorrijden want er is weinig verkeer op de weg. Het landschap is erg groen en de begroeiing laag met hier en daar een boom zodat we een weids uitzicht hebben. Op diverse plaatsen grazen een groep koeien. In het heuvelachtige landschap rolt de weg zich af als een lang lint om na verloop van tijd weer omhoog te klimmen. Op de borden langs de kant van de weg zien we namen als Kraalkopje Weltevreden, Mooiplaats en Kromdraai om er maar een paar te noemen. Plaatsnamen als Middelburg en zelfs Schagen en Alkmaar passeren we ook. Regelmatig zien we mensen langs de snelweg lopen en soms zelfs oversteken terwijl de weg als snelweg en of beter gezegd tolweg op de kaart staat. In de middenberm zien we ook mensen zitten met hun bagage ernaast. Auto's met een open laadbak die hier “bakkies” worden genoemd vervoeren van alles en nog wat maar ook vaak zitten ze vol gepakt met mensen. Na ongeveer twee uur rijden en een heerlijk kopje koffie wordt het landschap ruiger en bergachtig en het uitzicht fantastisch. Er zijn hoge dennenbomen en cactussen en soms rijden we langs hoge roodgekleurde rotspartijen. Nog voor we het Krugerpark binnenrijden passeren we de krokodil rivier en daar zien we inderdaad krokodillen. In het Kugerpark worden we al meteen getrakteerd door een groep olifanten die langs de kant van de weg lopen te grazen. We zien ook veel impala's en buffels en nog meer olifanten. Apen waarvan sommigen met een baby en zebra's.
Langs de hele weg die naar het kamp leid zien we verder nog giraffen en wilde zwijnen. Een dikke broodboom is ook de moeite van het bekijken waard en daar zien we een groep kudu's. En dan is het mooi geweest en wordt het donker. We rijden het Olifanskamp binnen en zoeken onze hut op. Veel meer dan een hut is het inderdaad niet, er staan drie bedden naast elkaar waar je nauwelijks omheen kan lopen en er is een kleine badkamer met toilet. We besluiten om maar meteen in het restaurant te gaan zitten. We vinden een plaatsje op het terras met een schitterend met uitzicht op de rivier waarin we als snel hippo's ontdekken, niet omdat we ze zien maar vooral omdat we ze horen.. De temperatuur is rond de 30 graden dus is het nog heerlijk om buiten te zitten. En dan verschijn de maan en onder het genot van een glaasje wijn kan deze dag niet meer stuk.

• 23 November 2010 - 06:59

Marjolein:

Bij het zien van al dat fraais wil er geen Sinterklaasgedicht meer lukken; jullie zijn écht in een andere wereld...
    zvrgr. Marjolein