Krugerpark Dag 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Krugerpark Dag 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Krugerpark Dag 2

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 November 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zondag 21 november

Alweer heel vroeg gaan we op pad en rijden de hele dag door het park met af en toe een koffie stop en een pick-nick. Het is goed warm maar gelukkig hebben we airconditioning in de auto. Soms mogen we de auto uit bij een uitzichtpunt welke vooral bij de rivieren zijn aangelegd en waar we inderdaad een prachtig uitzicht hebben. We zien dan altijd wel hippo's meestal ook olifanten die komen drinken. Vandaag zien we ook heel veel grote roofvogels die hoog in de bomen een plekje hebben gezocht en zo superieur over het park uitkijken. Het landschap is afwisselend, soms wat kalig met cactussen maar ook is het vooral groen en rijden we hele stukken langs dichte begroeiing. Over het hele park verspreid groeien de prachtige zogenaamde parapluebomen die natuurlijk niet zo heten maar die zo genoemd worden vanwege hun vorm. Behalve een enkele olifant en buffels zien we vandaag niet zoveel dieren als gisteren. Ergens staan diverse auto's langs de weg en bij navraag blijkt er een cheeta onder een boom te liggen. Met de camera van Bob is het beest wel waarneembaar maar met het blote oog niet te zien. Op het eind van de dag zien we een neushoorn die op een open plek ligt en eruit ziet alsof zijn poten hem niet langer konden dragen.We rijden naar ons volgende onderkomen, dit keer een kleine bungalow. Nadat we weer op een terras aan de rand van de rivier hebben gegeten zitten we nog lang op een bankje te kletsen en rookt Bob zijn sigaar. Dan schijnt er iemand met zijn zaklantaarn in de bush en zien we een hyena vlak langs het hek lopen. En met dit enge beest sluiten we deze heerlijke dag af en gaan lekker slapen.

• 23 November 2010 - 08:41

Joke:

Hallo Corrie en Bob

Wat kunnen we weer fijn met jullie meegenieten.
    Leuk dat we er ook foto's bij krijgen, zodat we het ook nog met eigen ogen kunnen zien.
    Nog lekker 2 weken te gaan voor jullie.
    Groeten ook aan Maria? van Jan & Joke

• 24 November 2010 - 19:26

Gijs:

Hallo Corrie en Bob,

Ik kan jullie nu ook volgen, want Adri stuurt het nu door naar ons.
    Geweldig zeg
    Ik heb voor iemand een dvd gemaakt en die was er ook geweest en het was net alsof ik de foto's kende, terwijl ik er nooit geweest ben.
    Maar geniet er maar van, want hier is de winter begonnen.
    Wesse is vandaag 1 maand en het gaat goed met hem en de rest van de familie.

vr. gr. Joke en Gijs