Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Riga - Reisverslag uit Riga, Letland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Riga

Blijf op de hoogte en volg Corrie

09 Mei 2013 | Letland, Riga

Toen wij op Schiphol arriveerden was het al een drukte van belang. We waren niet eens de eersten ( dat zijn wij zo gewend) . Bij de incheck balie stonden al Cantamus leden geduldig te wachten maar er was nog niemand achter de counter. Intussen werden er handen geschud en mensen aan elkaar voorgesteld en werden de tickets uitgedeeld. Het feest kon beginnen. In een lange rij liepen we naar de gate en werden we door de detectie poortjes geleid. Sommigen werden uitgebreid gecontroleerd op kunstheupen en of knieën maar uiteindelijk zaten we allemaal op de goede plek in het vliegtuig.
Puzzelboekjes werden tevoorschijn gehaald en de Libelle en Margriet werden ook hier en daar gelezen en ieder zakte lekker eg in de stoel om na ongeveer anderhalf uur te merken dat de landing werd ingezet en we arriveerden in RIGA. In twee touringcars werden we naar het Hotel gebracht en daar oh jeetje moest iedereen zijn of haar paspoort inleveren bij de balie. Dat stond nergens beschreven toch? Uiteindelijk kreeg iedereen een kamer toegewezen en konden we met een klein groepje de stad verkennen. Al snel zaten we op een terrasje aan de wijn maar toen er een forse regenbui in aantocht kwam zijn we gevlucht en kwamen maar ternauwernood droog terug in het Hotel. Niet voor we een paar schoen en hadden hadden gekocht voor Carla overigens. Het eten was zalig maar niet voor iedereen want het was Vis wat de klok sloeg en dat vind niet iedereen lekker. De wijn was wel erg lekker en daar hebben we genoeg of misschien wel te veel van gedronken

• 10 Mei 2013 - 09:43

Joke:

Het ziet er goed uit. Lekker eten en drinken verhoogt ook de stemming. Carla is zo te zien ook nog steeds enthousiast. Ik kan Tineke alleen nog niet ontdekken, die maakt zeker foto's, maar als psalm 150 nog beter gaat dan afgelopen zondag wordt ze vast ook vrolijker. Veel plezier met elkaar, groeten van Joke