Galungan en Kuningan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Galungan en Kuningan - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Galungan en Kuningan

Blijf op de hoogte en volg Corrie

31 Mei 2014 | Indonesië, Balikpapan

Vandaag en morgen is het feest in Bali . Het feest van Galungan en Kuningan oftewel het feest van goed en kwaad. Alle hindu mensen gaan deze dag naar de tempel en geven zoveel mogelijk offers aan de boedha die voor hen het dichts bij en belangrijk is. Overal in de straten zijn lange bamboestokken geplaatst met een lampion of enige andere decoratie gemaakt van cocosbladeren. Hoe meer geld men heeft hoe meer offers men kan kopen.

We hebben een ticket geboekt voor Makassar waar we dinsdag naar toe vliegen. Benieuwd wat we daar zullen aantreffen. Een lekker wandeling gemaakt langs het strand op het eind van de middag.

Verder is het heerlijk vertoeven op ons eigen terrasje weg van de drukte van de straat met een boek en de krant valt er weinig meer te wensen

• 31 Mei 2014 - 19:53

Margreet:

Hoi Corrie en Bob,

Wat een mooie reisverslagen om weer te lezen en al die mooie foto's erbij. Ik zou zeggen lekker genieten van alles om je heen, ik blijf jullie volgen.

Groetjes
    Margreet

• 31 Mei 2014 - 21:36

Cees:

Beste Corrie en Bob wat een geweldige reis doen jullie weer en dat jullie ons zo op de hoogte houden van wat jullie meemaken
    Wij zijn al blij dat we op de camping in Lahnscheid staan. Maar we hebben mooi weer en genieten met elkaar en picknik aan de Rijn is ook wel leuk. Geniet met elkaar van jullie reis. Het hotel is trouwens fantastisch dat is ook al genieten.
    Lieve groet Cees

• 01 Juni 2014 - 09:16

Johan:

Hoi pap en mam!!

Klinkt echt allemaal erg leuk! Jaloers! Ik kreeg de waarbenjijnu updates ineens niet meer binnen dus moest even inhalen. leuk om te lezen.

Anouk heeft ondertussen geleerd opa en oma te zeggen dus ze is er helemaal klaar voor. Tot snel en geniet ervan!!!

Johan.

• 02 Juni 2014 - 09:35

Joke:

Dag Corrie en Bob

Wat beleven jullie veel en wat valt er veel over te vertellen. Fantastisch om te zien wat mensen met soms maar heel weinig middelen kunnen maken, wat een creativiteit! En dan wat er allemaal groeit en bloeit, dat verwonderd je steeds weer. Wat valt er veel te bewonderen!
    Groeten van Joke