Verkouden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Verkouden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Verkouden

Blijf op de hoogte en volg Corrie

11 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

6 juli.
Weer gewoon in het eerste en al bijna vertrouwde zwembad gezwommen vandaag waar het water weliswaar een stuk kouder is maar ook nogal goedkoper en dat zijn dan ook de belangrijkste verschillen.
7 juli
Anouk en Mara kregen weer lekker veel aandacht vandaag want we besloten niet te koken maar pizza te halen. Anouk reageert erg lief naar Mara en kan ook zelf lief bezig zijn met haar eigen babypop die ze in het ziekenhuis heeft gekregen. De doekjes waar ze veel mee rondliep hebben dan ook plaatsgemaakt voor de babypop en haar nieuwste bezigheid is alles op elkaar stapelen, ze kan ook al lekker kletsen en begint woordjes na te zeggen. Dat is grappig want Engels en Nederlands lopen gewoon door elkaar. Als ze een schone luier heeft gekregen en klaar is zegt ze “all done”. Maar als ze zich heeft verstopt en we roepen waar is Anouk nou dan komt ze lachend tevoorschijn en zegt “is ze nou”? Mara is een rustige baby en het is geweldig om Oma te zijn van zo'n klein pasgeboren hummeltje.
8 juli Bob is snipverkouden en dus niet zwemmen vandaag.
9.. Een bezoek aan broer Gerard en Kathy in Pukekohe stond vandaag op het programma. Johan, Eefke, Anouk en Mara reden in hun eigen auto voor ons uit. Helaas moest Kathy werken en kon niet op tijd thuis zijn om Mara te zien. De Fam. ging na de lunch weer naar huis, en dat was voor Anouk en Mara ook weer lang genoeg. Wij bleven een nachtje slapen. Met Gerard een lange wandeling gemaakt. Er werden weer veel herinneringen opgehaald en we hadden elkaar weer veel te vertellen.
10 juli. Vanmorgen vroeg uit de veren want Nederland moest voetballen. Om 8.00 uur zaten Bob en Gerard voor de buis. Gerard kon echter de wedstrijd niet uitkijken want hij moest zingen. Hij maakt deel uit van een drietal tenoren die elke maand in het verzorgingshuis oude Engelse, Schotse en Ierse liedjes zingen voor de bewoners. Bob besloot niet mee te gaan want hij is nog erg verkouden en natuurlijk wilde hij ook liever de wedstrijd uit kijken. Ik vond het bijzonder om te zien maar vooral te horen hoe die drie tenoren de bewoners vermaakten. Mooie stemmen en een leuk repertoire aan liedjes. De bewoners genoten dat was duidelijk. Overigens zijn de heren alle drie Nederlanders en stonden op het programma bord aangekondigd als Dutchies. Na het avondeten reden we weer naar ons eigen huisje.
11 juli. Een lekker dagje. Johan nam Bob mee naar de jachthaven. De bedoeling was een zeiltochtje te maken als een soort vroeg verjaardags cadeautje maar het weer was veel te slecht. Eefke en ik hadden ons als taak gesteld een appeltaart te bakken voor de jarige morgen en dat lukte prima. Bob heeft nog veel last van zijn verkoudheid en intussen is Mara ook erg verkouden, zo zielig. Allemaal vroeg naar bed vanavond.

• 11 Juli 2014 - 13:34

Tineke.:

Wat een geweldige foto Corry met jullie twee kleinkinderen. Kan mij goed voorstellen dat je er trots op bent. Bob Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele goede gezonde jaren met allen die je lief zijn. Corry en de rest van de familie ook de felicitatie. Een hele fijne dag wens ik jullie toe, heerlijk om zo met elkaar de verjaardag te vieren. Jan en Joke zijn een paar dagen naar Parijs. Komen vrijdag avond weer terug om zaterdag de verjaardag van Jan te vieren. Bob ik wens je een goede reis naar huis en knuffel nog maar even met de twee kleintjes. Het beste met je verkoudheid.

een lieve groet, Tineke.

• 11 Juli 2014 - 15:04

Henny:

Lieve allemaal Corrie wat heerlijk om te zien hoe jullie genieten van de twee kleine knuffeltjes jammer dat Bob zo verkouden is te hopen dat het beter gaat als hij terug moet vliegen naar huis. Alvast hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag Bob en jij met je man Corrie ik weet het niet zeker maar je bent de12 Juli toch jarig? Bob we wensen je een goede terug reis en Corrie nog heeeeeel veeeel plezier Gr kors en henny

• 11 Juli 2014 - 22:49

Margreet:

Happy birthday to you en dat 100x. Bob van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een gezellige dag van met Corrie, kinderen en kleinkinderen.

Margreet

• 12 Juli 2014 - 09:13

Cees:

Beste Bob en Corrie ik zie een trotse opa en oma op de foto's en geniet er nog maar van deze laatste dagen. Bob en Corrie en allen die je lief zijn gefeliciteerd met je verjaardag wat mooi dat je dat nog kan vieren samen met je kinderen en familie.
    Bob Ik wens je vast een hele goede terug reis en zie je maandag ochtend weer op Schiphol en Corrie jij nog een hele fijne tijd bij je (klein)kinderen we zullen goed op Bob passen hoor
    Hartelijke groet voor allemaal Cees

• 12 Juli 2014 - 09:15

Joke:

Dag Bob eb Corrie

Gefeliciteerd met de verjaardag van Bob! Gezellig om het met kinderen en kleinkinderen te vieren. Bij ons is de helft van de (klein)kinderen met vakantie ook van de familie kan niet iedereen komen, maar het wordt toch vast geen rustige verjaardag. We zijn met Marieke en Xander en de kinderen drie dagen naar Parijs geweest. Het was hier prachtig weer maar in Parijs hebben we nogal wat regen gehad.Maar het is een prachtige stad om te bezoeken, alles prima met de metro te bereiken. We zaten buiten Parijs in een hotel, maar konden na vijf minuten lopen op de metro stappen. Deze keer konden we tot de top van de Eiffeltoren, een belevenis, ook voor de kinderen. Nog veel plezier samen, groeten van Jan & Joke

• 12 Juli 2014 - 10:06

Harrie En Bep:

Leuk al je verhalen,wat een rijkdom he kleinkinderen.
    Bob van harte met je 75ste verjaardag(grapje)
    Nog een fijne tijd,bij de fam.
    doe ze van ons allemaal de groetjes.

• 12 Juli 2014 - 14:29

Joke En Gijs:

Leuk om zo dicht bij jullie te zijn aan de andere kant van de wereld.
    Je verhalen zijn dan ook goed te volgen en het is net of we het zo meemaken.
    Arme Bob, zo verkouden op zijn verjaardag.
    Maar ja 70 wordt je ook niet van zelf. Daar moet je wel wat voor doen.
    Van ons ook gefeliciteerd en maak er maar een fijne dag van.
    Doe de groeten van ons. Joke en Gijs