Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 17 sept. Nerac.
Vannacht heeft het vreselijk geonweerd en de temperatuur is een stuk gedaald. Evengoed heerlijk de hele dag gevaren. De zon liet zich niet zien. Het is al goed te zien dat het seizoen op zijn eind loopt want in de haven lagen maar 4 boten. Op het eind van de middag reed een pas getrouwd echtpaar luid toeterend over de brug met een sliert volgelingen. Tot ons verdriet parkeerden ze allemaal op het parkeer terrein van de jachthaven en betraden het aldaar gelegen buurthuis terwijl muzikanten luide muziek maakten op cimbalen, trommels en fluiten. Het soort muziek waar wij de kriebels van krijgen. Het feest duurde tot 6.00 uur in de morgen en de muziek die eerst nog niet naar buiten doordrong werd steeds luider.
Zondag 18 sept.
De dag begon somber maar in de loop van de middag kwam de zon door en was het op het achterdek goed uit te houden.
Maandag 19 sept.
We aanvaarden de terug tocht nadat we eerst een forse regenbui hadden afgewacht. Bij de derde sluis was het full stop want de sluis was in reparatie. Er lagen al drie huurboten, en volgens de informatie zou het nog anderhalf uur duren. De heren op het achterdek wisselden ervaring uit. Een Amerikaan met een dikke sigaar een Zwitser en Bob en zo werd het toch nog gezellig. In Vianne, de laatste pleisterplaats aangelegd. Onderweg trotseerden we diverse regenbuien en hebben we de kap wel 6 keer omhoog en omlaag gedaan. Gelukkig gaat dat erg gemakkelijk.
Dinsdag 20 sept. Buzet
Stralende zonneschijn en een wolkeloze blauwe hemel, waar hebben we het toch aan verdiend. Toen de kap helemaal droog was heeft Bob die schoongemaakt en opgeborgen. Toen nog het een en ander schoongemaakt en daarna terug gevaren naar Buzet. Morgen gaat de pyjama aan, dan wordt de Rasa weer de pakjes boot zoals men het hier noemt. Sommige boten hebben ons voorbeeld gevolgd maar hebben nog niet voldoende ervaring want op een van de boten ligt al een grote plas water, net een klein zwembadje. Bob nam op zich om het te verhelpen en dan maar hopen dat het de winter overleefd.
Woensdag 21 sept.
Het was weer een hele organisatie om de Rasa weer ingepakt te krijgen maar het is gelukt en op het eind van de middag waren we klaar. Toen we aan de lunch zaten dwarrelde er een herfstblad in het pannetje, duidelijker kan het niet, einde zomerseizoen!
Donderdag 22 sept.
Na een lange dag in de auto zijn we weer thuis en pakken we de draad weer op. En het moet gezegd het is fijn om weer thuis te zijn.

• 24 September 2011 - 06:33

Marjolein:

Inderdaad:symbolischer kunnen die twee laatste foto's niet !!!
    Gelukkig schijnen er nog een paar mooie nazomerdagen aan te komen ,dus onze minivakantie valt precies goed ! groetjes,marjolein