Genieten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

11 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Zondag 4 sept. Buzet.
In de stromende regen bereikten we Buzet op het eind van de middag. Inmiddels hadden we contact met Gijs en Joke die met hun camper ook in Normandië bivakkeren en Buzet wilde aandoen. Zij arriveerden tegen de avond in Buzet. We zaten al snel aan een geïmproviseerde maaltijd en deelden onze vakantie ervaringen. Gijs en Joke bleven op de Rasa slapen. De camper mocht op het parkeerterrein overnachten.
Maandag 5 sept.
Varen op de Baise. De zon kwam tevoorschijn terwijl Bob de Rasa de rivier opstuurden. Het was heerlijk op het water en erg gezellig zo met z'n viertjes. Op plaats van bestemming werd de tandem op de kant gezet en fietsten Bob en Gijs naar Buzet om de camper op te halen.
Dinsdag 6 sept. Vianne
Met de camper weer naar Buzet om te informeren of er een rondleiding was in de wijnkelders. Helaas was dat niet het geval maar we konden wel inschrijven voor volgende week. Dat hebben wij wel gedaan maar Gijs en Joke niet want zij vertrekken morgen weer in de richting Lourdes. Terug naar de Rasa waar we de lunch in pakte en op de fiets naar Nerac fietste.
Op een mooie plek gestopt voor een uitgebreide pick-nick.
Woensdag 7 sept.
Na het ontbijt vertrokken Gijs en Joke weer en zwaaiden we tot ze uit het gezicht verdwenen. Het was ontzettend gezellig. Op het achterdek in de zon koffie gedronken en genoten van het heerlijke weer. Bob besloot de Rasa te poetsen en voorbereidingen te treffen voor het verven van de zijkanten.
Donderdag 8 sept. Vianne
Als ik 's morgens de krant ga halen moet ik een groot plein oversteken en vandaag lagen er opeens allemaal grote kastanjes op het plein. De herfst is ook hier in aantocht. Na het ontbijt ging bob aan de slag met schuurpapier en verf en ik was ontzettend lui met een boek op het achterdek. De zon liet zich af en toe zien maar het dreigde ook telkens te gaan regenen. Bob besloot toch te schilderen en uiteindelijk viel er geen druppel regen.
's Avonds kwam er een dame langs die ons vertelde dat je hier maar drie nachten achter elkaar mag liggen en dat betekent dat we morgen deze plek moeten verlaten.
Vrijdag 9 sept.
Nadat we de nodige klus en schoonmaakwerkzaamheden hadden uitgevoerd verlieten we de kade en voeren we weer terug naar Buzet. Het was warm en de zon kleurde de oerwoud achtige omgeving in vele kleuren groen en hier en daar ook al geel en bruin zodat er aan de naderende herfst niet te tornen valt.
Zaterdag 10 sept. Buzet
Vanmorgen vroeg was er opeens bemanning op de boot die al twee jaar ongebruikt in de haven ligt. Er werd een draagbare generatorset gestart die een dusdanig geluid produceerde dat we zijn gevlucht. Met de auto naar Tonneins waar we dan maar boodschappen hebben gedaan. Toen we terug kwamen was het stil en hoorden we van de bemanning dat de boot morgen vertrekt naar een andere ligplaats. Het was de hele dag erg warm en zonnig maar ondanks dat maakte Bob het schilderwerk af en dat kostte heel wat zweet druppels. 's Avonds kregen we bezoek van de buren en dat was vreselijk gezellig. We zaten tot heel laat op het achterdek want hel koelde nauwelijks af. Pas tegen 23.00 uur kwam er een verkoelend windje.

• 12 September 2011 - 07:08

Joke.:

Hier was het de afgelopen week echt herfst. We hebben donderdag maar met de paraplu op gelopen, maar dat was toch ook weer genieten. Wij hebben in Italië ook een wijnproeverij gehad. We zaten daar in de Chianti streek en kregen een kijkje en uitleg bij de wijngaarden, het kasteel en mochten later diverse wijnen proeven, tot zelfs een wijn bekroond met een soort Michelin ster van 195 euro de fles. We hadden een hele gezellige morgen.
    Genieten jullie nog maar lekker van het mooie weer, in Italië zag je ook al de herfst kleuren, maar hier is alles nog groen door de regen. Het gras ziet er daardoor wel heel goed uit.
    Groeten van Jan & Joke

• 12 September 2011 - 17:42

Carla:

Wat gezellig dat je broer en schoonzusje op bezoek waren. Het is bij jullie beter weer dan in Nederland wij hebben storm en regen alleen zaterdag was het warm en zonnig dat kwam goed uit want Mila en Bente vierden hun gezamelijke verjaardag. Zondag was het weer over dus neem het er van en geniet! Liefs Jan en Carla

• 12 September 2011 - 17:42

Carla:

• 17 September 2011 - 19:19

Frans:

Mooi hoor zo'n vakantie. Krijg je nog een beetje bezoek ook van Bert en Gijs en Joke. Sorry, maar wij komen niet even langs. Maar misschien dat Andre en Mariya nog even langskomen, want die zitten in Leeds, waar Mariya voor een jaartje gaat studeren. Ja de wereld word steeds kleiner, maar met mijn wereld, 100 km van huis, heb ik genoeg. Geniet er maar van, want ook daar zal het wel winter worden. Frans en Laurel