Fietsen naar Dijon - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Fietsen naar Dijon - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Fietsen naar Dijon

Blijf op de hoogte en volg Corrie

13 September 2013 | Frankrijk, Dijon

11 september
We vertrokken vanmorgen in de hoop dat het zonnetje het wel zou winnen van de wolken maar helaas moesten we rond het middaguur de kap opzetten omdat het zachtjes begon te regenen. We hebben ook de lange broeken en vesten tevoorschijn gehaald want de temperatuur is behoorlijk gedaald. Evengoed was het heerlijk varen want de Saône is een schitterende rivier met mooie uitzichten en schattige dorpjes die soms op de hoger gelegen delen schilderachtig tevoorschijn komen achter het groen. Na de sluis passeerden ons opeens een aantal jachtjes en huurboten. Allemaal op weg naar het zuiden veronderstellen wij.

12 september
Het landschap waar we vandaag langs voeren was vlak met groene wallenkanten en hier en daar een kapitale villa. We zien ook grote maisvelden en af en toe grasvelden met veel witte koeien. Verderop is het alsof we weer in het oerwoud terecht gekomen zijn met links en rechts dichtbegroeide wallenkanten en hoge bomen. Bij de sluis waren er weer hilarische taferelen van de diverse huurboten waarmee we nu samen opvaren. Toen bleek dat Saint Jean de Losne dichterbij was dan we dachten voeren we door tot onze eindbestemming. Daar arriveerden we rond 16.00 uur. We vonden een plek in de passantenhaven en liepen naar de Captainerie waar men ons vertelde dat we voor vandaag beter konden blijven liggen en morgen naar de verkoophaven varen waar men dan een plekje voor ons zal reserveren.

13 september
Vanmorgen dus eerst naar de botenmakelaar die meteen een kijkje kwam nemen en Bob opzadelde met een vracht formulieren die hij moest invullen en terug brengen. Na de lunch de fiets gepakt en 30 km. gefietst naar Dijon waar de bus stond te wachten. Het was heerlijk weer met nauwelijks wind en hier en daar wat wolkenpartijen en niet te warm. We fietsten op een smal grindpad en zagen de sluizen die we een aantal jaren geleden met de Rasa zijn gepasseerd. Het landschap is vlak met uitgestrekte landerijen waarvan de oogst al is binnen gehaald en waarop je de schaduwen van de wolken zo mooi kan zien op de roodbruine aarde. Een reiger vloog een poosje met ons mee en af en toe zagen we de bootjes die de sluizen trotseerden. Het was een heerlijke tocht maar toen we bij de bus kwamen waren we toch wel blij want het was goed te merken dat we al een poosje weinig lichaamsbeweging hadden gehad. De komende dagen gaan we de Rasa mooi maken en grondig opruimen en schoon maken. Maar morgen gaan Margareth en ik nog een dagje shoppen in Dijon zodat Bob lekker het rijk alleen heeft om te klussen.

• 14 September 2013 - 15:14

Eef Boogert.:

Dat leger van Napoleon gaf jullie zeker wel een veilig gevoel he?
    Leuke foto's.
    De Fransen houden wel van traditionele gebeurtenissen.
    Bij jullie is het weer nu minder geworden, maar hier ook.
    Vandaag een hele dag miezerige regen en echt een dag, om lekker in huis te zitten.
    Donderdagavond een zeer slechte repetitie gehad. Una
    had ergens een concert en stuurde een vervanger. Een jonge man (ik neem aan een student!!), die zacht sprak en alleen maar Engels.
    Alle dames van mijn rij hebben hem niet kunnen verstaan. In de pauze zijn er zelfs mannen naar huis gegaan.
    Zijn manier van instuderen was slecht en niemand begreep er het zijne van.
    Dit heb ik in mijn 20 Cantamusjaren nog niet eerder meegemaakt.
    a.s.Donderdag nog een generale repetitie met Una. Want zaterdag 21 sept. hebben we een lunchconcert in de Grote Bavo in Haarlem.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes, Eef.

• 16 September 2013 - 08:17

Marjolein:

Hallo Corrie en Bob,

Met leedwezen heb ik begrepen,dat jullie nu ongeveer aan het eind van de"rit"zijn.Het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van de Rasa( zeker nu die er weer zo prachtig uitziet) en van al die heerlijke bootvakanties.Gelukkig hebben jullie uitgebreide verslagen en foto's.
    Voor mezelf vind ik het ook jammer;al had ik niet zo veel tijd voor reacties,ik heb wel weer enorm genoten van al die gezellige verhalen en zonnige beelden .zeker nu de herfst hier écht zijn intree heeft gedaan.Wens jullie nog een paar heerlijke dagen en een voorspoedige thuistocht.Bedankt,dat ik weer op afstand mee mocht reizen!! veel groetjes, Marjolein

• 16 September 2013 - 22:24

Tineke,:

Dag alle drie,

Ja, het zal best even moeilijk zijn om de boot straks te verlaten. Wie weet komen er weer nieuwe uitdagingen op jullie pad. Ik wens jullie een goede reis naar huis. En wij hopen jullie binnenkort te ontmoeten.

Groeten Tineke.