De laatste dagen - Reisverslag uit Losne, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Losne, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Corrie

17 September 2013 | Frankrijk, Losne

14september
Shoppen in Dijon. We besloten met de trein te gaan op het station arriveerden we tegelijk met een groep Engelsen en een stel Australiërs. Deze kwamen net als wij van de jachthaven maar hadden zich laten brengen door de taxi omdat het best nog wel een eind lopen was. Er ontstond enige hilariteit toen het onduidelijk werd op welk perron nu de trein zou arriveren. Een van de heren haalde de stationschef erbij. Wij moesten een kaartje uit de automaat halen en dat viel ook al niet mee maar het lukte. In Dijon was het erg druk. Het bleek dat er op een groot plein wedstrijden volksdansen werden gehouden. De klompendans was juist begonnen toen we er arriveerden. We hebben een hele tijd staan kijken want het was erg leuk. Helaas was het gaan regenen en kon je door het woud van de paraplu's niet zoveel meer zien. Om half 7 stonden we op het station waar Bob ons weer zou ophalen. We zouden Pizza gaan eten en onderweg hadden we wel iets leuks gezien. Eenmaal in de bus dirigeerden we Bob erheen en we vonden het waarachtig in een keer met een vrije parkeerplaats voor de deur. Het bleek een gezellig restaurantje en het eten was heerlijk. Met het internationale gezelschap waarin we vandaag verkeerde was het nog niet gedaan want aan het tafeltje naast ons streken een stel Belgen neer. Terug op de Rasa konden we verfwerk van Bob bewonderen dat gelukkig net droog was toen het begon te regenen.

15 september
De hele dag geklust, schoongemaakt en opgeruimd. En weer had Bob geschilderd en weer ging het regenen en was de verf gelukkig droog. Konden we twee dagen geleden nog lekker in het zonnetje zitten nu is dat er niet meer bij. Het is zwaar bewolkt en amper 16 graden. Tijd om naar huis te gaan zeggen we tegen elkaar.

16 september
Het heeft zo'n beetje de hele dag geregend. Er was genoeg te doen en er was een dikke zaterdag krant.

17 september.
Inpakken en de laatste buitenklussen gedaan. Ook kwam er een koppel kijken naar onze Rasa. Over belangstelling trouwens geen gebrek. Onderweg waren er diverse koppels die de Rasa graag even wilde zien.
Morgen vroeg gaan we rijden en laten de Rasa achter bij mijnheer Nicolai van de verkoophaven H2o.

• 17 September 2013 - 15:24

Cees:

Beste Corrie en Bob,

Het zal best wel moeilijk zijn om de Rasa waar je zoveel mooie reizen mee beleefd hebt achter te laten. Maar misschien komt er nog iets anders moois als de Rasa verkocht is. Ik wens jullie een hele goede en veilige terugreis toe en vast welkom thuis en misschien dan tot donderdag onze wandeldag.
    Hartelijke groeten Cees.

• 17 September 2013 - 21:20

Margreet:

Hoi Bob en Corrie,

Wat een mooie verslagen en foto's weer van deze vakantie. Alleen de laatste foto met dat bordje is er een, wanneer je die elke keer terug ziet, met veel herinneringen van alle jaren die jullie met de Rasa hebben beleefd.

Ik wens jullie een veilige terugreis en we zien elkaar weer snel.

Groetjes Margreet