Toeristen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Toeristen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Toeristen

Blijf op de hoogte en volg Corrie

27 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag de toerist uitgehangen en met de Hopon hopof bus nog een dagje gereisd op de ticket van gisteren want die was niet afgestempeld zodat we als echte Nederlanders daar maar misbruik van hebben gemaakt. Singapore is schoon, nergens zie je zwerfvuil of zelfs maar een restant van een sigaret.
Het havengebied was mooi en bijzonder omdat er van de koloniale tijd hier en daar nog een gebouw is overgebleven tussen alle moderne bouwwerken.
Met de trein weer terug naar het hotel want voor de bus waren we veel te laat. Maar met de trein reizen is bepaald geen straf want het openbaar vervoer is super goed geregeld en dat moet ook wel want er een eigen auto op na houden hier is heel erg duur. Is ook geen goed idee want dan zou je voortdurend in de file staan staan. Er zijn speciale regels voor automobilisten, niet alle auto's mogen elke dag rijden en ook s' avonds mag niet elke auto de weg op. Tenslotte is de belasting op auto's enorm. Auto's ouder dan 10 jaar zie je hier ook niet omdat die belasting maar voor voor 10 jaar geld en het goedkoper is na die 10 jaar een nieuwe auto te kopen. Moe maar vol mooi indrukken rolden we ons bed in.

• 27 Mei 2014 - 10:04

Tineke.:

Dag Bob en Corry,

Wat ziet het er allemaal mooi uit. En dan de maaltijd op het bord is niet te versmaden zeg. Fijn dat de reis goed verlopen is. En nu genieten van alles wat jullie tegenkomen. En Bob, ik hoop dat het je goed doet om in je geboorte land te bekijken. Hier is alles goed. Geniet volop. Morgen, woensdag gaan de families op reis. IK groet jullie en tot het volgende verslag.

Lieve groet Tineke.