Gekke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Gekke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Gekke dag

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

30 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag 28 juni
Wat een gekke dag was dit Na de lunch, we hadden al zo het een en ander ingepakt en schoongemaakt toen we van het ene op het andere moment besloten om vandaag naar huis te gaan. Het weer was miezerig en binnen de kortste keren waren we gepakt en reden we op de snelweg. Totdat Bob ontdekte dat we waren vergeten de gaskraan dicht te draaien. Rechtsomkeer dus en zo waren we een uurtje verder maar we konden lekker door rijden en de spits nabij Bordeaux viel ook reuze mee. Zo ongeveer 200 km. voorbij Bordeaux kregen we de melding dat er een ongeluk was gebeurd en kwamen we in de file terecht. Overal gingen de portieren open en gingen mensen op de vangrail zitten. In de auto voor ons zaten twee heren die ons aanspraken in het Engels en vertelde dat er een Tankwagen over de vangrail was gereden waardoor er in beide richtingen voorlopig geen verkeer mogelijk was. Na ongeveer een uur stilgestaan te hebben besloot Bob een kijkje te gaan nemen maar moest toen in race tempo terug omdat er beweging zat in de file. Buiten adem startte hij de motor maar we konden alleen maar een paar meter vooruit. Na ongeveer nog een uur stilstaan en een paar meter rijden zagen we vrachtwagens van de andere kant komen. Het bleek dat er een vluchtweg was waar geen vrachtwagens overheen mochten. Men had een deel van de vangrail weggehaald waardoor de vrachtwagens in omgekeerde richting weer terug konden rijden. Personenauto's werden via de vluchtweg geleid maar natuurlijk was het verkeer overal vastgelopen. We zochten een hotelletje en opnieuw zorgde dat voor verasingen want aan de buitenkant van het hotel zag het eruit als een of ander verwaarloosd achteraf gebouw en geen parkeer mogelijkheid maar het bleek een achterom te hebben met een prachtige tuin en het restaurant was ronduit leuk.

Woensdag 29 juni
In een keer doorgereden naar huis met het nodige oponthoud rond Gent. We zijn dus weer thuis en gaan pas eind juli/begin augustus weer terug naar Buzet.

• 01 Juli 2011 - 09:43

Marjolein:

Weer genoten van verhalen en foto's.staan inmiddels al gepakt en bezakt klaar en vertrekken over 5min voor ons vaaravontuur. groetjes voor jullie beiden,ook van aad. Marjolein