Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Maandag 15 aug.
Nog een dagje Nerac want opnieuw bleek er markt in het dorp maar nu was er een grote rommelmarkt in het oude gedeelte van Nerac. Uitgebreid geslenterd en wat ons opviel was dat er veel heel erg oud gereedschap werd aangeboden. Leuk om te zien. Toen Nerac verlaten en gevaren tot Lavardac waar we direct nadat we hadden aangemeerd het dorp gingen verkennen. Er was kermis en tegenover de plek waar we lagen aangemeerd was men bezig met het opstellen van vuurwerk. Rond 17.00 uur was men daarmee klaar en werden er enorme luidsprekers getest met een oorverdovend lawaai. We konden elkaar niet meer verstaan maar veel praten was niet nodig. We maakten de touwen los en verlieten Lavardac in een sneltrein vaart. Toen weer aangemeerd in Vianne waar nog net een plekje voor ons vrij was aan de kade.
Dinsdag 16 aug.
Naar Buzet gefietst en met de auto terug naar Lavardac waar we boodschappen deden in de grote Super U en zo onze voorraden voor de Rasa weer hebben aangevuld. Het was heel erg warm maar heerlijk om te fietsen. Omdat we langs het kanaal fietsten stopten we even bij de sluiswachter om te vragen of we over een paar dagen de rivier de Lot op konden. Helaas is deze gesloten omdat het water pijl niet hoog genoeg is. Het moet eerst hard gaan regenen voor we daar kunnen gaan varen. Maar eigenlijk zitten we niet te wachten op regen. Nu wel???
Woensdag 17 aug.
We besloten weer te gaan fietsen maar niet zo ver want het was al meer dan 30 graden toen we op weg gingen. In Lavardac bleek er markt te zijn maar eerst dronken we koffie op een terrasje en die koffie was heerlijk. Geslenterd over de markt en met dat we weer terug wilde gaan ontdekte ik dat ik mijn zonnebril kwijt was. Overal waar we lang hadden gekeken gevraagd maar niemand had mijn zonnebril gezien. Tenslotte terug naar het terras waar we koffie dronken en de ober kwam ons al tegemoet en gebaarde zonnebril. Gevonden dus hoera.
Donderdag 18
Omdat we niet op de Lot kunnen varen zijn we terug gegaan naar Buzet. Het was heerlijk op het water, niet zo warm als gisteren en af en toe wat zon maar de bewolking heeft vandaag de overhand. Eenmaal in Buzet dook Bob de machinekamer in want er moest nodig olie worden ververst en.....het was ook wel erg lang geleden dat de luiken waren open geweest.
Vrijdag 19 augustus
Een uitstapje naar Oradour sur Glane waarover Bob had gelezen en er graag een kijkje wilde nemen. Het was een behoorlijk eind rijden maar beslist de moeite waard. In de tweede wereldoorlog is het hele dorp in zijn geheel in brand gestoken en nooit meer opgebouwd zodat het nu als monument te bezichtigen is. De brand was een vergeldingsactie van de Duitsers en nadat men de vrouwen en kinderen had gescheiden van de mannen zijn de mannen gefusilleerd en de vrouwen en kinderen in de kerk opgesloten en in brand gestoken. We zagen de gruwelijke overblijfselen in een sfeer van afschuw die op elk gezicht van de mensen om ons heen te lezen was. Er werd gefluisterd en kinderen werden gemaand stil te zijn.
Toen we ons naar de uitgang begaven werd Bob gebeld door Woodward, zijn oude werkgever of hij beschikbaar was voor een haast klus in Hoofddorp. Bob legde uit dat we in Frankrijk zaten en dat was dat. Maar gaandeweg merkte Bob dat hij toch wel erg veel zin had in die klus en het eindigde erin dat hij terug belde en de klus aannam. Terug in Buzet eerst lekker gegeten bij Kevin en Sarah, de havenmeesters, en daarna wat spullen ingepakt.
Zaterdag 20 aug.
Rond 10.00 uur verlieten we de haven van Buzet en zaten nagenoeg de hele dag in de auto. Het eerste stuk nam Bob een toeristische route met schitterende vergezichten maar dat schoot natuurlijk niet echt op. Het was erg druk op de weg met natuurlijk veel vakantiegangers. Hier en daar stonden we ook even in de file maar dat duurde gelukkig niet lang. In Troyes vonden we een gezellig hotelletje en hebben we lekker gegeten voor we toch wel moe in bed rolde.
Zondag 21aug.
We waren kennelijk wel een beetje te vroeg gaan slapen want we waren allebei al om 5.15 uur wakker en we konden niet meer slapen. Ons besluit was snel gemaakt. Vertrekken dan maar en zo waren we al rond 13.00 uur weer thuis.

• 28 Augustus 2011 - 15:17

Gorrit En Trijntje:

Leuk jullie zo te volgen.
    Is Bob nog met zijn klus bezig? Moest hij er voor op reis?
    En.........natuurlijk zijn we ook benieuwd hoe het met jou is.
    Met Gorrit gaat het best goed. Afgelopen week hebben we voor het eerst weer 15 km gefietst. Het voelde weer als "gewoon". En zo gaat het dagelijkse ritme steeds meer voelen, weer gewoon.
    We moeten nog even iets uitvinden om even WEG te gaan, voordat de agenda's weer vol staan.

Echt nieuws hebben we niet momenteel.
    Dus nemen we weer afscheid met hartelijke groeten en.....OANT SJEN
    Gorrit en Trijntje

• 02 September 2011 - 07:06

Joke:

Gisteren zijn we terug gekomen van onze vakantie. Op 1 dag ruim 1400 km gereden, we waren om 9 uur weer thuis. We hebben een heerlijke vakantie gehad, met prachtig weer, veel gezien, veel gezelligheid, en nu stort ik me op de was en daarna op de rommelmarkt.