Onderweg - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Nantes, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Onderweg

Blijf op de hoogte en volg Corrie

24 Mei 2013 | Frankrijk, Nantes

Dinsdag 22 mei.
Gisteren Nieuw Vennep verlaten met grauw en grijs weer en veel regen en dat is de hele dag zo gebleven. In Rouen overnacht in een klein hotelletje waar weinig spectaculairs over valt te vermelden.
Vandaag nog zwaar bewolkt maar rond het middaguur prikte de zon regelmatig door de wolken en liep de temperatuur op tot 15 graden. Ons reisdoel voor deze dag was Le Mont St. Michel waar een grote kerk met een enorm klooster als het ware uit de zee oprees. Al van heel ver zag je de kerk overal bovenuit steken. Een machtig gezicht en van dichtbij was het helemaal indrukwekkend.
Een ...busje bracht ons dicht bij de ingang en in een lange stoet met toeristen liepen we naar de ingang. Ons enthousiasme over het geheel bekoelde nogal toen we de poort binnen liepen want we zagen allen maar toeristenwinkeltjes, eetgelegenheden en ijs en snacktenten. Nadat we een eindeloze serie trappen waren opgelopen werd het wat rustiger en genoten we van het uitzicht. Denkend aan het werk dat was verzet om tot een dergelijk klooster te komen waren we toch wel diep onder de indruk. Doorgereden richting St. Malo om uiteindelijk te belanden in een klein plaatsje genaamd Cancale dat direct aan zee is gelegen. We zagen de vele bootjes die nog wel in het water lagen maar die spoedig droog zouden vallen al het eb zou worden. We keken naar het uitladen van de vis uit de vissersbootjes die net waren binnen gevaren.
23 Mei
Na een zeer eenvoudig ontbijt weer op pad. Via het uiterste puntje van de kust reden we langs het water met wonderschone uitzichten op de rotsen waar het water in schuimende witte golven op kapot sloegen. Het zonnetje scheen volop en overal bloeiden de brem en meidoorn waardoor het uitzicht nog mooier werd. De toeristische route liep door St. Malo en ook daar keken we onze ogen uit want het plaatsje is omringd door kastelen en hoge muren terwijl langs de kust diverse jachthavens met de hoge masten van de zeilboten het uitzicht nog meer accentueerden. In het plaatsje Chateauneuf d' ille et Vilaine ( hoe schilderachtig kan een plaatsje heten) moesten we nodig tanken en iets te eten kopen dat we lekker in de auto oppeuzelden want buiten is het wel lekker zonnig maar de temp. Komt nog steeds niet boven de 12 graden uit. De toch voer verder langs Dinat een plaatsje dat kan wedijveren met Dinant in Belgie want ook hier hoge muren met hoog op de berg een grote kerk en natuurlijk een kasteel. Toen reden we ook nog langs een auto kerkhof met alleen maar citroëns of DS zoals Bob zegt en wat altijd zijn favoriete auto is geweest. Sommige waren totaal overwoekerd door gras en nog nauwelijks te zien. Echt lekker opschieten was er vandaag niet bij.
Uiteindelijk belandden we in Nantes waar we zijn neergestreken voor de nacht.

• 24 Mei 2013 - 09:43

Joke:

Dag vakantiegangers

Leuk om jullie reis te volgen. Wij zijn ook op de Mont Saint Michel geweest. Je kon er toen met de auto bij komen. het was heel heet en druk en wij hebben er toen een rondleiding door het klooster gedaan, waarbij je helemaal in de berg terechtkwam, echt heel bijzonder. In st,Malo zijn we ook geweest en hebben met de kinderen, die toen nog klein waren op de muur om het stadje heen gelopen. Dat komt nu allemaal weer boven bij mij.Frankrijk is wel echt een vakantieland, je kon altijd wel een plek vinden om te kamperen en de wijn is er goedkoop. Geniet er van,
    groeten van Joke

• 24 Mei 2013 - 12:26

Lidy:

Hallo Corrie, wat warm bij jullie, het is hier maar 9 graden en vannacht heeft het in de Achterhoek drie graden gevroren! Gisteravond een mooie aftrap voor het project Carmina Burana: 26 gasten op de open repetitie-avond. Groetjes, Lidy

• 24 Mei 2013 - 16:51

Eef Boogert.:

Lieve mensen,
    Net als Joke heb ik bijzonder mooie herinneringen aan St.Michel en het stadje St.Malo.
    Diverse jaren geleden hebben wij de gehele kust van Normandie bezocht, met alle oorlogsherinneringen.
    Heel indrukwekkend.
    Gisteravond een geweldige kooravond met heel veel nieuwe gezichten, maar diversen van hen kenden de Camina al, dus daar hebben wij fijn steun aan. We groeien nu zo'n beetje het Brandpunt uit.
    Als je terug komt, hoop ik, dat je er nog bij kunt.Haha...
    Leuke foto's had je weer en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Liefs van Eef.

• 24 Mei 2013 - 23:50

Tineke,:

Wat heerlijk om zo rustig de vakantie te beginnen. Even stoppen om iets te bekijken en dan weer verder naar jullie bestemming. Wat leuk dat joke en Eef dit ook hebben bezocht. Kunnen zij met jullie het mooie delen. Je weet inmiddels dat er veel projectleden zich hebben opgegeve,vooral veel mannene die hebben we erg nodig.Een fijne tocht verder en tot de volgende keer.

Lieve groet Tineke.

• 27 Mei 2013 - 07:32

Marjolein:

Hallo Allebei,
    Leuk, de route die jullie nemen.Met de bijbehorende foto's lijkt het net of ik in een oud vakantie-album zit te bladeren en allerlei herinneringen komen weer boven.Hoop dat jullie beetje mooi weer krijgen,want met een dag of wat gaan we ook naar het zuiden(egoistische,hé,maar ik ben dit weer zó beu!).Groetjes en een fijne reis, Marjolein