Bijna weer thuis - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Bijna weer thuis - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Bijna weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Corrie

28 Juni 2013 | Frankrijk, Béziers

19 juni
Vroeg opstaan want om 8.30 uur ging de brug open en voeren we in konvooi het kanaal op. Het is een kanaal dat tussen twee meren loopt waardoor je voortdurend aan beide zijde water ziet. Een soort afsluitdijk maar dan anders natuurlijk. Hetzelfde stuk hebben we ook gefietst dus onze dag was goed gevuld. We liggen nu in Latte, een mondain plaatsje zoals er hier zoveel zijn langs de middellandse zee. Het haventje is omgeven door moderne flats en appartementen maar het is zeer rustig.

20 juni
Het kanaal verderop gevaren eigenlijk varen we dwars door een deel van de Camargue het kale, bijna horizontaal uitstrekkende moerasgebied. Het gebied staat bekend om de zwermen flamingo's en de “stier van de Camargue” maar ook de geheel witte paarden die je overal ziet en die over een geweldig uithoudingsvermogen beschikken. Geprobeerd in Grau du Roy aan te leggen maar er was geen plek zodat we door zijn gevaren naar Aigue Morte waar we een aantal jaren geleden ook hebben gelegen en bijna op exact dezelfde plaats. We liggen vlakbij het fort waar het plaatsje bekend om staat en waar veel toeristen komen. De haven zelf stelt niet zo heel veel voor, tenminste in vergelijking met de andere havens langs de zee.

21 juni
Een lange fietstocht gemaakt langs de middellandse zee. Het was heerlijk fietsweer met stralende zon en niet te warm. Overal staan enorme appartementen complexen en mensen flaneren langs de boulevard waar geen auto's mogen komen.

22 juni en 23 juni
De Rasa gepoetst en de was gedaan en verder genoten van de zon met een boek en de krant.

24 juni
Het plan was om vandaag de toerist uit te hangen in Arles, een historische plaats met veel bezienswaardigheden. Maar... we zijn niet verder gekomen dan de Mac waar we de mail ophaalde en Bob een boot makelaar aan de telefoon kreeg die graag onze boot wil verkopen. Deze, overigens Nederlandse makelaar woont in de buurt van Béziers en wil natuurlijk graag dat de Rasa daar ligt om het verkopen makkelijker te maken. We besloten om terug te gaan naar de Rasa en alles klaar te maken voor de terugtocht naar Béziers. Intussen waait de mistral al een paar dagen en is het niet altijd aangenaam buiten alhoewel de zon volop schijnt en het niet koud is.

25 juni
Met veel wind maar een lekker zonnetje vertrokken en zowaar, tegen het middaguur ging de wind liggen en was het verrukkelijk varen. Rond het middaguur arriveerden we weer voor de brug in Frontignan die dus pas om 16.00 uur open ging.

26 juli
Vandaag opnieuw het meer over gestoken en dit keer stond er behoorlijk veel wind, kleine witte koppies op het water. Niet echt leuk. Verder heerlijk gevaren en rond 15.00 uur waren we op plaats van bestemming en wel in Villeneuve Lès Béziers.
Hier gaan we de Rasa achterlaten en gaat Mijnheer Berend Gozens zorgen voor de verkoop.

27 juni
De bus opgehaald in Aigue Morte. Op het eind van de middag de Rasa verlegd naar zijn voorlopige ligplaats aan de wortels van de Platanen die hier overigens allemaal al zijn weggehaald. We liggen nu precies voor het huis van Berend en dat geeft een goed gevoel.

• 28 Juni 2013 - 15:09

Joke:

Dat klinkt alsof we elkaar toch nog kunnen zien voor we donderdag met vakantie gaan. De plannen om de boot te verkopen klinken ook behoorlijk definitief. Dat zal toch wel een hele beslissing zijn als het zover is.
    Laat wat van je horen, als je weer thuis bent, groeten van Joke

• 28 Juni 2013 - 17:12

Tineke.:

Fijn om je straks weer te zien en te spreken. Her is toch niet zo dat jullie nu niet meer gaan varen als de kinderen weer weg zijn? Dat zal een hele verandering zijn. Een goede reis naar huis en we spreken jullie binnenkort.

Groeten Tineke.

• 29 Juni 2013 - 22:28

Eef Boogert.:

Dank voor de uitgebreide verslagen.
    Ik was verrast, dat jullie de boot gaan verkopen.
    Gaan jullie definitief afscheid nemen van het varen?
    Zelf gaan wij (of liever: moeten wij) ons huisje te koop aanbieden.
    Morgen gaan we met 5 kinderen en schoonzonen naar Maarn, om het huisje gereed te maken voor de verkoopdatum 1 juli a.s.
    Met het afscheid dat wij moesten nemen van het autorijden, mijn teleurstelling, om niet mee te kunnen naar Riga en nu het huisje weg moeten doen, zijn dit bij elkaar erg veel teleurstellingen.
    Maar helaas, zo is het leven!
    Wel heb ik enorm genoten van je uitvoerige verslagen van de schitterende belevenissen.
    Goede reis terug en kom behouden weer aan.
    En straks lekker genieten van de kinderen en vooral van de kleine Anouk.
    Een leuk vooruitzicht.
    Liefs en groetjes en ik zie je snel weer, Eef.