Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Agde

Blijf op de hoogte en volg Corrie

16 Augustus 2013 | Frankrijk, Agde

Vrijdag 16 augustus.
Alweer vier dagen genieten we van de warmte en de zon en moeten we niet al te veel doen want het is steeds boven de 30 graden. De dag nadat we aankwamen reserveerden voor de boodschappen en hebben we de 9 traps-sluis in Béziers nog maar weer eens bezocht. Voor Margareth was dat natuurlijk nieuw en wij kijken nog steeds onze ogen uit bij de spectaculaire capriolen van de huurboten en hun opvarenden. Gisteren hebben we een stuk gevaren, na de drukte van het dorp waar voortdurend verkeer over het bruggetje raasde en de boten voor de sluis lagen te wachten was dat een verademing. Voor de eerste sluis moesten we wachten want het was lunchtijd en de Fransen nemen daarvoor alle tijd. We liggen nu op een plek vlakbij een camping en een groot pretpark. Regelmatig passeren een groep ruiters en veel fietsers maar verder is het heerlijk rustig. Op deze plek is er ook aansluiting voor elektriciteit en vreemd genoeg kan iedereen daar gratis gebruik van maken. Vandaag hebben we bus opgehaald en zijn gezamenlijk naar Agde gereden waar we aan het strand een ijsje hebben gegeten en een beetje rondgeneusd. Terug op de boot was het weer heerlijk rustig en zaten we op het achterdek waar we werden vermaakt door alle mensen die langs liepen of fietsten of op het water langskwamen.
Vandaag is het niet zo warm en maken we ons op voor een weekend op de rivier de L'herault.

• 16 Augustus 2013 - 22:51

Margreetje:

Hallo Corrie en Bob ,

Echte Hollanders hoor op die fiets. Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe. Leuk om
    Jullie verhalen weer te lezen. Genieten hè.

Groetjes Margreet

• 17 Augustus 2013 - 00:38

Tineke:

Dag alle drie,

Wat ziet het er gezellig uit zo met de picknick en alles wat jullie tegen komen onder weg. Hier is
    alles goed. Gisteren zijn we naar het strand gelopen. Het regende eerst niet zo erg maar Cees vertelde dat het van uit ze op ging klaren. Maar nee het ging steeds harder regenen met het gevolg dat wij heeeeeel nat zijn geworden. Dat komt zelden voor he Corry. Fijn dat jullie zo genieten en dat het weer goed is. De groeten voor julie drieen

Lieve groet Tineke.

• 17 Augustus 2013 - 21:53

Cees:

Hallo Corrie en Bob,
    Het klopte toch wel hoor dat het van zee op ging klaren maar het duurde wat langer want toen we weer terug waren was het droog alleen wij niet.
    De foto's laten weer een fantastische sfeer zien met mooi weer dus geniet er nog maar even van.

Hartelijke groeten Cees

• 18 Augustus 2013 - 19:08

Carla:

Leuk om te zien en lezen dat jullie het leuk hebben. Het lijkt mij zo heerlijk om lekker een ijsje te eten aan het strand en dan lekker verder varen. Geniet er maar van. Groetjes Jan en Carla

• 18 Augustus 2013 - 22:32

Henny:

Hallo corry enbob

wat leuk dat ik nu veel herken van jullie reis want wij zijn ook in agde geweest fijn
    dat jullie goed weer hebben want als de boot geschilderd moet worden is goed weer wel
    belangrijk nog heel veel plezier gewenst kors en henny

• 19 Augustus 2013 - 13:07

Joke:

Dag Corrie, Bob en ook een groet aan Margreet
    Lekker genieten van het zomerse weer. Ik zal de kaart van de negentrapssluis nog eens goed bekijken, zodat ik weet waar je over schrijft. Vandaag is het weer wat minder, maar voor de rest van de week wordt echt zomers weer voorspeld, zodat we hier ook nog van de zomer kunnen genieten.
    Ik ga zo lekker lopen met Tineke, als het een beetje wil gaat Cees ook mee, want die is erg enthousiast over het lopen, kaarten en fietsen.
    Groeten van Jan & Joke