Scan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Scan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Scan

Blijf op de hoogte en volg Corrie

23 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

20 juni
De uitgerekende datum, 24 juni komt al aardig dichtbij maar volgens Eefke kan het nog wel twee weken duren voor de baby zich wil laten zien. Vannacht hebben we in het huis van vrienden van Johan en Eef geslapen. Beetje raar vinden wij het nog wel maar het is hier heel gebruikelijk. We hebben in elk geval heerlijk geslapen. Het weer is de afgelopen dagen nogal wisselvallig met regelmatig een stortbui maar ook veel zon met een temperatuurtje van 11 tot 15 graden is het best lekker en hebben we nog geen dikke jas nodig.
21 juni
Klussen in en om het huis. Bob helpt Johan met het maken van een hekje zodat Anouk niet steeds de weg op kan lopen en ik heb de naaimachine gearresteerd om gordijnen te naaien voor het kamertje van kleine smurf. Vervelen doen we ons dus absoluut niet want tussendoor moet er natuurlijk ook met Anouk worden geknuffeld en gespeeld. Een boekje lezen is altijd goed. Haar belangrijkste speelgoed is een handdoekje dat overal mee naar toe word gesjouwd. Het leeghalen van laden en kasten staat trouwens ook hoog op haar lijstje. En haar lievelingsknuffel is Elmo en als die zoek is is Anouk ontroostbaar. Overigens is Elmo volgens mij in Nederland koekiemonster maar ik ben nog wel een leek in die dingen.
22 juni
Het is zondag en een keer in de maand is er markt op het parkeerterrein van de supermarkt en dat was vandaag het geval. Het is geen markt zoals we die in Holland kennen maar een die door de lokale bevolking wordt bezet met eigen kramen en vaak ook eigen gemaakte artikelen en voedingswaar zoals taarten, cakes, houten speelgoed, kaarsen, sieraden enz. Het was gezellig maar niet echt druk. Toen het begon te miezeren zijn we ergens binnen gaan koffie drinken. De middag werd gevuld met kleine klusjes en waren we voor een groot deel ook weer buiten. Ook als het nat is kan Anouk naar buiten want ze heeft een ruime sortering aan laarzen en regenkleding. Gelukkig hadden we vandaag alleen maar de regenbroek nodig want het bleef de rest van de dag droog met een lekker zonnetje. De schommel was vandaag favoriet en met zo'n lekkere waterdichte regenbroek kun je best op een natte schommel.
Vanmorgen met Eefke mee geweest naar de kliniek waar weer een scan gemaakt moest worden van de baby en waarop we dit keer heel duidelijk haar gezichtje konden zien. Zo geweldig!!
Het was een schitterende dag met heel veel zon zodat we weer heel veel buiten zijn geweest.

• 23 Juni 2014 - 10:49

Adri:

Hallo allemaal,
    Ik heb altijd gedacht, dat het tijdsverschil met NZ 12 uur was, maar bij jou scheelt het een hele maand! ;)
    Elmo (rood) is niet hetzelfde als Koekiemonster, die is blauw.
    Vanmorgen hebben we Astrid en Daan van Schiphol opgehaald. Zij zijn 2 weken naar Florida geweest en wij gaan straks voor een midweek naar een huisje bij Epe. Lekker er een paar dagen tussenuit voor de drukte bij de post begint. Er is wel veel minder post, maar de vakantiegangers moeten toch vervangen worden.
    We wensen jullie nog veel plezier met elkaar en voor Eefke hoop ik, dat ze geen gelijk krijgt over het uitblijven van de bevalling.
    Groetjes, Jan & Adri

• 23 Juni 2014 - 11:01

Corrie Schuld:

Adri je was wel heel erg snel met je reactie en ik heb de datum maar snel veranderd. Veel plezier in Epe jullie twee.

• 24 Juni 2014 - 13:19

Tineke:

Dag Allemaal,

Wat ziet het er gezellig uit. En wat is Anouk een leuk meisje. Het is genieten voor jullie. Het blijft nog even spannend wanneer de nieuwe wereldburger zich gaat melden. Wij leven allen met jullie mee hoor.
    Ik hoop dat het wachten niet al te lang gaat duren.

Lieve groet voor jullie allen.