Regen en wind - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Regen en wind - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Regen en wind

Blijf op de hoogte en volg Corrie

27 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

24 juni
Een dag voor onszelf met als begin de voetbalwedstrijd Nederland Chili op de idiote tijd van 04.00 uur. Bob had de wekker gezet maar ik ben lekker blijven liggen. We reden naar Devonport waar we ons hebben vermaakt met rondneuzen en uiteindelijk een lange wandeling langs het strand hebben gemaakt. We zagen een groot containerschip dat moeite had de haven binnen te varen want er stond best veel wind. Op het eind van de middag zijn we naar de binnenstad gereden waar we de skytower van buitenaf hebben bewonderd en de winkelstraat zijn uitgelopen. Bij de Thai hebben we lekker gegeten en toen was de dag alweer om.
25 juni
Met Anouk naar een speelgroep geweest en ik heb mijn ogen uitgekeken. Een grote sporthal met allemaal speelgoed en 40 tot 50 kindjes in de leeftijd van 0 tot 4 jaar die daar komen spelen. De papa's of mama's intussen wisselen ervaringen uit en houden hun kroost in de gaten. Dat is nodig want de kleintjes lopen elkaar nog al eens omver. Er zijn fietsjes, loopauto's, karretjes, een poppenhoek een verkleedhoek en de kinderen kunnen plakken en knippen en muziek maken zoveel ze willen. Er wordt fruit, popcorn en koekjes klaargezet door de ouders zelf meegenomen en ter plaatse schoongemaakt. Per keer betaald men 1.5 euro. Anouk heeft zich prima vermaakt en wij ook.
26 en 27 juni
Weer van alles gedaan bij Johan en Eefke met name in het huis want zowel vandaag als gisteren was het bar en boos buiten. Veel regen en met een temperatuur van 11 graden is het dus niet erg aangenaam. Anouk heeft nergens last van en vermaakt zich kostelijk met het leeghalen van kasten en laden. Vandaag waren we voornamelijk bezig in de babykamer en Anouk vind het prachtig om alle babykleertjes uit de kast te halen en er weer in te leggen. Op haar eigen kamer moeten vooral haar sokken het ontgelden. Die zitten in een doos maar eruit zijn ze blijkbaar interessanter.
Op deze manier vliegen de dagen om maar de kleine smurf blijft lekker zitten waar ze zit.

• 27 Juni 2014 - 11:53

Tineke:

Corry, jou vind je bijna niet terug tussen die boom. wat een gevaarte zeg. Daar zijn de bomen in de waterleiding duinen niets bij. Hier is het weer ook regenachtig maar niet zo koud. Ja en dan die garderobe van Anouk dat is niet mis. Heerlijk om dat allemaal te bekijken. We wachten met spanning af.

Groeten voor jullie allemaal,

Tineke.

• 27 Juni 2014 - 13:03

Henny:

Corry het weer is hier nog steeds prachtig geweest van daag een paar kleine buitjes maar de betichten zijn iets minder wat zit jullie kleindochter heerlijk te genieten tussen al die spullen. De kleine spruit moet wel een beertje op schieten Andes kan opa ze niet bewonderen. Wel jammer dat het weer niet zo erg meewerkt maar ja daar kun je niets aan doen . We wensen jullie nog een fijne tijd toe Gr kors en henny

• 27 Juni 2014 - 21:32

Carla:

wat leuk dat de je dagelijkse dingen mee kan maken. de ""smurf" moet wel een beetje opschieten anders kan opa het niet meer zien. Maar er is er nog nooit eentje blijven zitten. Heel spannend allemaal !! Geniet van alles en wij vinden het heel leuk om te volgen. Gr Jan en Carla

• 28 Juni 2014 - 09:06

Joke:

Reacties van de hele nordicwalkclub, zo blijf je toch goed op de hoogte. We hadden donderdag weer prachtig weer om te lopen, gezellig met z'n zevenen. Gisteren zijn we met de dames Vreeken naar het chalet van Cees geweest. Heerlijk gefietst en gepicknickt. We kregen onderweg nog wel een flinke bui, maar toen kwamen we net bij een viaduct waar we konden schuilen en na een poosje konden we weer droog doorfietsen. Bij het chalet konden we weer lekker buiten zitten. Daarna zijn we met bonnen van Henny gaan eten in kasteel de Essenburgh. Dat was best bijzonder, want in 2000 hadden we daar de 60ste verjaardag van Marry gevierd.
    Vanavond hebben we een BBQ op de volkstuin van Jan. Er is regen voorspeld, en we hoeven er maar vijf euro voor te betalen, dus zal het niet zo'n groot feest worden. Het wordt bij jullie toch ondertussen wel spannend lijkt me. We leven met jullie mee.
    groeten van Jan & Joke

• 29 Juni 2014 - 00:45

Bob:

Nou....... zo koud was het niet hoor. Volgens mijn zwager Gerard is het hier altijd minsten 20 graden en zonnig.