Lagos - Reisverslag uit Lagos e Relva, Portugal van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Lagos - Reisverslag uit Lagos e Relva, Portugal van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Lagos

Blijf op de hoogte en volg Corrie

05 April 2015 | Portugal, Lagos e Relva

Allemaal vrolijk Pasen en iedereen bedankt voor de gezellige reacties

31 maart
Kaartje gekocht voor de blauwe en de paarse route en de stad op een lekkere makkelijke manier bekeken. Beide tours duurde ongeveer een uur en dat vonden we best lang. We stapte uit bij de grote Basiliek waar juist een mis wed opgedragen. De Basiliek had prachtige gewelven en zag er zeer verzorgd uit. In het nabij gelegen parkje aten we wat fruit en daarna lieten we ons verleiden om wat door de stad te drentelen. De klein nauwe straatjes en de gevels vol mozaïek deden ons erg aan Porto denken. Toen namen we paarse route die ons naar het gebied bracht waar in 1998 de expo werd gehouden. Veel interessante gebouwen zagen we maar we stapten niet uit, we bewaren het voor morgen

1 april
De dame van het koffietentje waar we met de camper staan en elke ochtend even koffie drinken raadde ons aan om ook een ritje met een oud trammetje te maken en daar kregen we geen spijt van. Wat een beeldig houten trammetje helemaal in oude stijl. Op het terrein van de Expo bezochten we het enorme zee aquarium en dat was zo interessant dat we er de hele middag zoet mee waren en moesten rennen om de bus op tijd te halen. We misten onze aansluiting en dreigde een enorm stuk te moeten lopen. Echter het bleek dat dit weekend vanwege de paasvakantie de dienstregel was uitgebreid met 2 uur. Boffen dus.

2 april
We verlieten Lissabon en weer volgen we het advies van een lokale bewoner op en dit keer ging het om een route langs de kust en een overtocht met een pont. We reden over de lange brug die veel leek op de brug in San Francisco met een prachtig uitzicht. Voor de pont moesten we in een lange file wachten en vreesden we voor een lange wachttijd maar dat viel reuze mee. De overtocht duurde ook niet lang. We reden door een bosrijke omgeving afgewisseld door groen en bloeiende planten waaronder veel brem. Ook zagen diverse nesten met ooievaars hoog op huizen en lantaarnpalen.
Aan het strand vonden we onze ideale overnachtingsplek vroeg in de middag. Stoeltjes naar buiten en in de zon met een boek. Heerlijk.

3 april
Verder langs de kust naar beneden. Overal staan kampers en in het dorpje Porto Cove wemelde het zelfs van de kampers. We zijn snel verder gereden. Bob koos diverse malen een weggetje via tomtom waarvan hij dacht dat het langs de zee voer maar dat uiteindelijk een onverharde weg bleek vol gaten en kuilen en helaas was van een mooi uitzicht ook geen sprake. Maar de aanhouder wint en vroeg in de middag vonden we een prachtige plek met een schitterend uitzicht. De begroeiing was in een woord geweldig. Nog nooit zoveel verschillende plantjes en bloemen bij elkaar gezien. Het lijkt alsof er een zak zaadjes met de meest uiteenlopende plantensoorten boven dit gebied is uitgestrooid en dat alles is gaan groeien. Soms tussen de rotsen in en een aantal doet denken aan bonsai boompjes. Er was geen enkele andere kamper aanwezig en alleen het licht van de maan, die bijna vol was, verlichtte de plaats waar we stonden.

4 april. Paaszaterdag
Toen we wakker werden stonden er al een aantal personenwagens geparkeerd op onze plek en dat bleken vissers te zijn die waren afgedaald naar het strand diep beneden ons. Als kleine stipjes zagen we ze bezig in het water.
Met moeite namen we afscheid van deze bijzondere plek. Onderweg kwamen we bij een groot verdedigings- Ford waar we een kijkje hebben genomen. We zijn intussen in de Algarve beland. De ongerepte natuur die ook rond het Ford is te zien met steile rotsformaties en diepe kloven trekt veel toeristen. Toch vonden we weer een mooie plek vlak aan zee om te overnachten.

• 05 April 2015 - 22:06

Margreet:

Hoi Corrie en Bob

Heerlijk om te lezen dat jullie genieten van de zon, zee, natuur en bevolking. En nu in de Algarve ik heb alweer heimwee om daar naar toe te gaan. Het staat bekend om de mooie gekleurde rotsen kust. En geniet verder kijk uit naar jullie volgend verslag

Margreet

• 05 April 2015 - 23:20

Eefke:

Klinkt heerlijk en de fotos zijn weer eens prachtig! Geniet ervan :-)

• 05 April 2015 - 23:37

Eef Boogert:

Wat een prachtiger reis weer.
    Het trof mij, dat die ooievaars zomaar boven een straatweg hun nesten bouwden. Mooi, dat dieren zich nergens wat van aantrekken en gewoon overal hun huisje maken.
    Geniet nog van al het moois en het lekkere weer
    liefs van Eef.

• 06 April 2015 - 09:36

Tinek:

Dag Bob en Corrie, Wat weten jullie telkens weer van die prachtige plekjes en uitzichten te vinden. En daar dan zo van kunnen genieten. Eerste paasdag was het heerlijk weer. Nu de tweede dag is het grijs. Misschien dat het vanmiddag iets gaat opknappen. Willen vanmiddag een stukje gaan fietsen en een museum gaan bezoeken en daarna pannenkoeken eten in Noordwijk. Nog veel vakantie plezier. En tot de volgende keer.

Groeten Tineke.

• 06 April 2015 - 11:38

Cees:

Beste Corrie en Bob, jullie maken wel optimaal gebruik van de Camper hoor dat is ook echt waar hij voor gemaakt het avontuur. En als je dan ook nog in zo'n mooie omgeving terecht komt dan is het nog leuker. Ik denk niet dat dit bij mij gaat gebeuren. Jullie hebben waarschijnlijk wel heel mooi weer maar hier is het nu een beetje somber het moet nog wel een keer lente worden het is heel wisselend. Gisteren heb ik wel een poos in de zon gezeten redelijk bloot om aan te kleuren maar vandaag wordt dat niets.
    We gaan samen iets doen wat weet ik nog niet alleen wel het pannenkoeken eten is gezellig weer. Nou geniet ervan en veel plezier met elkaar. Lieve groet Cees