Gibraltar - Reisverslag uit Gibraleón, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Gibraltar - Reisverslag uit Gibraleón, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Gibraltar

Blijf op de hoogte en volg Corrie

13 April 2015 | Spanje, Gibraleón

9 april
Het rijden langs het strand lukt maar heel af en toe vandaag. Regelmatig moesten we de grote weg op. Alles is gericht op toerisme en daarom vaak niet toegankelijk voor auto's. In de dropjes is het een aaneenschakeling van appartementen die allemaal onbewoond zijn in deze tijd van het jaar. Het landschap is nu vlak en in feite een groot natuurgebied. Nu staan we in de jachthaven van Gibraltar met uitzicht op de rots. Het verste punt van onze reis is bereikt.

10 april
Eindelijk weer zon vandaag. We aanvaarden de terugtocht en rijden nu langs de middellandse zee. We passeren de Costa del sol en Torremolinos. Het is prachtig rijden langs de mooi aangelegde boulevards met gezellige winkeltjes en terrasjes. Er zijn ook veel toeristen op de been met dit mooie weer. Het was even zoeken naar de kamperplaats maar het lukte en we staan weer vorstelijk aan het strand. Even lekker op het strand liggen is geen goed idee want het bestaat uit zwart zand en is bezaaid met stenen en grote keien. Voor de camper nog lekker in het zonnetje kunnen zitten en dat was verrukkelijk.

11 april
De hele dag langs het strand kunnen rijden maar helaas laat het weer ons andermaal in de steek. In het heuvelachtige gebied staan enorme windmolenparken. Later rijden we lange tijd langs kassen die zijn opgetrokken van plastic en een verwaarloosde indruk maken. Hele velden zijn er mee vol gebouwd en overheersen het landschap. Regelmatig rijden we tussen de kassen door. Langs de kanten ligt veel zwerfvuil. Geen aanrader dus, dit deel van Andalusië. We vinden een leuke camping voor de nacht in een dal en natuurlijk aan het strand.
12 april
Het heeft een groot deel van de nacht geregend en nu staat er een stevige wind. De tocht ging langs een ruig berggebied met adembenemende uitzichten. Toen we ontdekte dat we beter ergens konden gaan tanken was het eerstvolgende station zover weg zodat we zijn teruggereden. Bob wilde het risico niet nemen. Nog een keer het prachtige gebied doorkruisen was geen straf. We verbazen ons nog steeds over de verlaten en vervallen huizen die we her en der tegenkomen en soms zelfs halve dorpen die verlaten zijn. Het ziet er dan zo luguber uit. Op het einde van de middag gestopt op een plek aan het het strand. De zon liet zich zien maar de wind was nog niet gaan liggen. Tijd voor een strandwandeling. Tenslotte is het zondag vandaag.

• 13 April 2015 - 20:27

Gijs:

Het gaat goed daar he! Helemaal in het zuiden. Ik dacht dat Gibraltar het zuidelijkste puntje was, maar nu zag ik dat dat helemaal niet zo is. Tarifa, dat is het zuidelijkste van Spanje. Hoe is de stemming daar.
    Ondanks de buien? Hier komt het mooi weer er aan. Een hoog druk gebied hier en daar een laag druk gebied, dus kom maar hier naar toe. Ik zeur maar een beetje. Geniet er maar lekker van.
    Vr. gr. Gijs

• 13 April 2015 - 21:42

Carla:

\het is toch weer een echt avontuur wat jullie beleven. Het wordt vast moeilijk om in het saaie \nieuw vennep terug te keren. \bij ons wordt het lekker weer, woensdag gaan we weer een keertje fietsen we zullen aan jullie denken! groetjes Jan en Carla

• 13 April 2015 - 22:26

Tineke,:

Wat een mooie foto's met die uitzichten. Het is zeker de moeite waard om daar even bij stil te staan. Jammer dat het weer het af en toe in de steek laat. Vanmiddag lekker gelopen heerlijk weer om dat te doen. Fijn dat jullie zo genieten en de tijd kunt je allemaal zelf bepalen dat is makkelijk. Nog mooie dagen wens ik jullie toe. Tot de volgende keer.

Lieve groet Tineke.

• 14 April 2015 - 09:20

Joke:

Wij gingen toen de kinderen klein waren in de paasvakantie naar Spanje. dan was het daar al lekker strandweer. Jammer voor jullie dat het weer nu nog niet zo mooi is, maar de zee blijft altijd mooi en om te lopen is het altijd heerlijk weer.In Turkije heb je ook hele stukken waar veel kassen, ook meest van plastic, staan. Dat verbaasde me, maar ik denk dat het ook ter bescherming is.
    We wensen jullie een hele goede thuisreis,
    groeten van Jan & joke

• 15 April 2015 - 11:48

Cees:

Fijn om te horen dat jullie van de reis genieten en dat je zoveel leuke plekjes tegenkomt Heerlijk om jezelf te zijn en gewoon doen wat je wilt dat is avontuur. Ik hoop dat jullie nog heel veel mooi weer hebben op de rest van de reis. Ik ben alweer benieuwt naar het volgende verslag
    Hartelijke groeten van Cees