Nerec - Reisverslag uit Nérac, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Nerec - Reisverslag uit Nérac, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Nerec

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

15 Augustus 2011 | Frankrijk, Nérac

Dinsdag 9 aug. Vianne
Naar Buzet gefietst om de zonne brillen die in de auto waren achtergebleven op te halen. Onderweg hebben we handenvol bramen geplukt en opgegeten. Ze waren heerlijk. In Buzet een krant gekocht en een kopje koffie gedronken op een terrasje. De terugtocht was een beetje een puzzeltocht omdat we een andere route namen dan de heenweg. Het dreigde steeds te gaan regenen maar uiteindelijk viel er geen druppel. De buurman sprak ons aan om te vertellen waar we in Lavardac en Nerac lekker kunnen eten. Echt Frans want die denken eerst aan waar ze lekker kunnen eten.
Woensdag 10 aug Nerac
Het plan om in het volgende dorp te gaan liggen laten we varen en we varen door naar Nerac. Alle sluizen stonden open omdat we alleen maar huurboten passeerden die ons tegemoet kwamen. De sluizen zijn hoog en moeten met een pasje worden bediend die we kregen we toen we Buzet verlieten.
Donderdag 11 aug
Vanmorgen vroeg opgeschrikt door een hard geluid, de tv antenne was van het dak gevallen. Het duurde toen even voor we ons realiseerden dat we helemaal scheef lagen. Bob dacht dat we in de touwen hingen maar nader onderzoek leerden ons dat het water zeker 20 cm was gezakt en we dus op de bodem lagen. Het was bizar en alle boten om ons heen lagen vast. We doken ons bed weer in want we konden toch niks doen. Na het ontbijt zagen we veel boten pogingen doen om los te komen en uiteindelijk luktte het wel. Wij deden ook een poging en bleek dat het niet eens zo moeilijk was want we lagen eenvoudig op een oude beschoeiing, niet op de bodem dus.
Vrijdag 12 augustus
Een wasserij opgezocht want er moest nodig worden gewassen. Het was nogal een aardig eindje lopen maar dat was wel lekker want het zonnetje vergezelde me. 's middags een lange wandeling gemaakt door het oude deel van Nerac met veel oude gebouwen en de kerk op het hoogste punt.
Zaterdag 13 aug.
We waren van plan om een eind te gaan fietsen maar toen ik de krant ging kopen bleek dat overal al kraampjes stonden voor de markt. Niet fietsen dus maar gezellig de markt op en, naar later bleek, ook braderie. Door het hele dorpscentrum stonden de kraampjes opgesteld en het was al behoorlijk druk. We kochten groenten en fruit en dronken koffie op een terrasje. De zon zorgde ervoor dat het goed warm werd waardoor het heerlijk was op ons achterdek onder het zonnescherm waar we de verrichtingen van andere boot bezitters konden aanschouwen en 's avonds was het gezellig druk op de aan het water gelegen terrasjes.
Zondag 14 aug.
Fietsen dus vandaag maar voor we konden vertrekken moesten we eerst de Rasa een eind opschuiven om een andere boot de gelegenheid te geven om aan te meren bij de elektriciteitsvoorziening. Bob had een route in zijn hoofd en die bleek niet zo eenvoudig waardoor we verschillende keren moesten afstappen om de kaart te bestuderen. Een groot gedeelte van de route ging berg op berg af en niet zo'n klein beetje. Het laatste stuk van elke berg moesten we lopen maar we trapten zo lang mogelijk door want er moest ook nodig iets aan de conditie gedaan worden. Intussen hoopten we een gelegenheid te vinden voor een kop koffie maar dat was ijdele hoop. Vroeg in de middag waren we weer terug in Nerac en was er eindelijk koffie.
Later op de middag regende het een beetje maar ik vrees dat het in vergelijking met Nederland geen naam mag hebben. De berichten die we daarvandaan krijgen zijn bedroevend.

• 18 Augustus 2011 - 09:39

Tineke.:

Hallo Corrie en Bob,
    Het heeft even geduurd voor dat ik wat van mij liett horen. Mijn pc deed het niet zoals je weet. maar inmiddels heb ik een nieuwe en je ziet het hij doet het. Wat een heerlijke hand vol met bramen. Jan zou er jaloers op zijn. Leuk je verslag. We genieten er van. Gisteren met Kors en Hennie bij Woudenberg een mooie fietstocht gemaakt. Kors en Hennie staan daar voor een paar dagen met de caravan. Hier verder alles goed. Vavavond weer naar het koor. Geniet nog van jullie vakantie en tot de volgende keer.

Tineke