Lattes - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Lattes - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Lattes

Blijf op de hoogte en volg Corrie

19 Juni 2013 | Frankrijk, Béziers

Laat ik dit keer eens beginnen met te zeggen dat het ontzettend leuk is om de vele reacties van de Bloglezers te ontvangen en iedereen te laten weten dat het door ons zeer gewaardeerd wordt. Thuis zitten en mee reizen met ons schept een band zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. We gaan er gezellig nog een poosje mee door.

13juni
Met de bus naar St.Gilles en daar een plaats gereserveerd voor de maand juli als we naar Nederland gaan. In Tarascon zijn we gaan kijken hoe snel het water stroomde in Rhone, dat viel reuze mee na al die regen. In het stadje reden we door zeer smalle straatjes en in een daarvan kon de bus zelfs de bocht niet maken zodat we achteruit terug moesten.

14 juni
Eindelijk weer eens gefietst van Béziers waar we de bus hebben achter gelaten tot Colombiers en het was heerlijk. Op dit deel staan nog heel veel platanen hoewel ze bijna allemaal het merkteken hebben om gerooid te worden. Hetzelfde stuk gevaren en in Béziers de 9 trapssluis getrotseerd. Het is een heel spektakel met veel toeristen die op de kant staan toe te kijken. Een huurboot voor ons zorgde voor nog meer vermaak want het touw was vastgezet op de kant zodat de hele boot aan dat touw hing toen het water zakte. Het liep gelukkig goed af want het touw brak en de boot viel met een klap terug in het water en niemand verloor zijn evenwicht. Men had lelijk kunnen vallen. De hele middag bleef het heerlijk op het water. In een klein plaatsje, Portragnes, gestopt voor de nacht.

15 juni
Weer heerlijk gevaren en op de L'Hérault een poosje voor anker omdat Bob de waterlijn wilde schoonmaken. Het water was nog best koud maar schoon. Verder was het stil zodat we weer konden genieten van het gezang van de vogels. Op het eind van de middag Canal du Midi verlaten. Het kanaal dat nooit meer hetzelfde zal zijn als alle bomen weg zijn. Op het meer étang de thau, doorgevaren tot Marseillan waar we de haven invoeren en nergens een aanlegmogelijkheid konden vonden. In de haven werden namelijk wedstrijden gehouden. Pas om 19.00 uur konden we aanleggen.

16 juni
Het meer étang de thau, overgestoken naar het kanaal du Rhone à Sete. Volgens de kaart duurde de oversteek 3 uur en een kwartier maar in werkelijkheid hebben we er maar 1.5 uur over gedaan. Eenmaal op het kanaal zagen we in de verte flamingo's maar ze waren te ver om ze goed te kunnen zien. Verder was de omgeving saai met hier en daar wat treurige huisjes. Langs de kanten veel kleine speedbootjes. In het dorpje Frontignan konden we niet verder omdat de spoorbrug dicht was. Deze gaat maar twee keer per dag open om 8.30 uur en 16.00 uur. Maar we liggen hier prima en besluiten om ook morgen nog lekker te blijven liggen

17 juni
Een dagje sightseeing in Sete. Rond gekeken in de jachthaven en aan het strand gepicknickt. Verder is het stadje nogal mondain en toeristisch en waren we er vrij snel uitgekeken.

18 juni
Lekker een eind gefietst. De mail opgehaald bij de Mac. En uitgebreid boodschappen gedaan. Morgen varen we weer verder op het kanaal Rhone à Sete.

• 20 Juni 2013 - 07:14

Bert:

Over Mondain gesproken.. Ik dacht aan de titel van dit verhaal dat jullie de koffie variant 'Lattes' hadden ontdekt? Van de Latte Machiatto.. :) Heel hip momenteel, maar idd ook een beetje Mondain.. Maar ik vindt er verder niets over terug in de tekst.. :(

Maar geniet nog verder vooral de komende tijd!

• 20 Juni 2013 - 07:16

Bert:

Is de foto de haven van Marseille trouwens?

• 20 Juni 2013 - 08:20

Marjolein:

Wat is er toch met die platanen? Hebben die last van zoiets als een"iepziekte"? En wordt er niet iets anders voor teruggezet ?Zo nee, dan wordt het echt een kale boel.Incident met vastgeknoopt touw komt bekend voor:één van onze gasten was tóch iets minder bekend op het water dan hij voorgaf;gelukkig heeft Aad altijd een mes bij de hand,maar 't was zonde van het touw !
    Zitten op het ogenblik hier zomer te vieren .Afgelopen dagen 33 graden in de achtertuin !!Water trekt !!
    Leuke foto's weer.Bob ziet er echt ontspannen uit. groetjes, Marjolein

• 20 Juni 2013 - 08:57

Joke:

Leuk om te horen dat je enthousiast over fietsen bent! Wij hebben hier een paar warme dagen gehad. Het zou als afsluiting daarvan noodweer worden, maar daar hebben we hier geen last van gehad. En vandaag rekenen we met lopen gewoon weer op goed weer. Carla zou gevulden koeken meenemen, omdat we naar de vogeleilanden willen. Maandag hebben Tineke en ik vijf keer een jong hertje gezien, geweldig! Zaterdag hebben we een rondleiding in het huis van de sport, dat maakt het vast leuker om er elke keer langs te rijden.Ik moet er eigenlijk een kaart van Frankrijk bijhalen, om te weten waar jullie varen, want mijn kennis van aardrijkskunde is erg beperkt. Geniet van alles wat er (nog) te zien is, hartelijke groet van Joke

• 20 Juni 2013 - 09:29

Eef Boogert.:

Wat een heerlijk Nomadenleven zo voor jullie.
    En wat is er veel moois te zien.
    Zelf ben ik gek op die kleine Franse stadjes, hetgeen voor de bus vaak minder is.
    Als we bij onze dochter zijn in Haramont, maken we ook vaak tochtjes door die kleine gehuchten.
    Ze hebben allemaal iets bijzonders, ook waar mijn dochter woont.
    Maar niet altijd even practisch, want bij haar in het dorp is niet eens een supermarkt. Dat zou voor ons een ramp zijn, nu we geen auto meer rijden.
    Gisteravond met mijn gymclub uit eten geweest. Erg gezellig.
    Zo hebben wij allemaal onze grote of kleine uitjes. Heerlijk!!!
    Vanavond weer naar de Carmina. Het instuderen vindt ik minder moeilijk, dan ik gedacht had.
    Maar we gaan ook nog een leuke potpourie samen stellen van oude getrouwen.
    De Carmina is n.l. geen avondvullend programma.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs en groetjes, Eef.

• 20 Juni 2013 - 12:40

Rob:

Heel leuk deze blog, ga er eens lekker voor zitten.
    Groetjes en tot gauw.

• 20 Juni 2013 - 19:14

Gijs:

He Bob, je mist zo wel de marine dagen in Den Helder.
    Maar ja, je kan ook niet alles mee maken.

Vr. gr. Gijs

• 21 Juni 2013 - 12:32

Lidy:

Hallo Corrie, leuk om in Tuusula (Finland) te lezen wat jullie in Frankrijk beleven. Wij genieten hier van Midsummer. Lange dagen, het wordt niet donker 's nachts en een weertje waar ze in Nederland jaloers op zijn! groetjes van Lidy en Rick

• 26 Juni 2013 - 08:12

Johan:

Leuk sukje weer om te lezen! Tot snel in nederland! het komt al heeeeeel dichtbij :) Anouk kan ook niet wachten !