Rabat - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Rabat - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Rabat

Blijf op de hoogte en volg Corrie

19 Februari 2016 | Marokko, Moulay Bou Selham

19 februari Rabat
Wat is het leuk om alle reacties te lezen van iedereen en we zijn blij dat jullie (mee)genieten van onze reis. Tot nu toe hebben we inderdaad niet veel mooi weer gehad maar vandaag scheen de zon en was het beslist wat warmer.

De bus bracht ons vandaag naar Rabat de hoofdstad van Marokko waar we de Hassan 11 toren bezochten die ooit de grootse Moskee ter wereld had moeten worden. Maar eerst bracht de gids ons naar het plein van het paleis van de koning waar we alleen maar over het plein mochten lopen terwijl de gids alle bijzonderheden vertelde. Hij was wel bespraakt en had nogal eens de lachers op zijn hand. Het Mausoleum van Mohammed v en Hassan 11 bevond zich in de monumentale moskee en was met zijn wachten in elke hoek zeer indrukwekkend. De pracht en praal straalde ook hier net als gisteren van de muren. Bij elke ingang stonden wachten op prachtig witte paarden. Onze gids sloeg ons om de oren met jaartallen en namen van alle koningen en belangrijke politieke figuren.
We stapten weer in de bus en reden naar de Kashba Oudaya, het oude kasteel in het oude stadshart van Rabat, met een doolhof van steegjes, die enkel blauw en wit van kleur zijn. De kashba werd in de 12e eeuw als verdedigingswerk gebouwd. Na de koffie en de lunch bezochten we tot slot Chellah welke is gebouwd op Romeinse grondvesten en een van de mooiste parkachtige plekjes van Marokko is met de ernaast gelegen middeleeuwse ruïnes. Het is tevens een geliefde plek voor talloze ooievaars die er hun nesten bouwen.

• 20 Februari 2016 - 10:12

Carla:

Wat geweldig om dit allemaal te zien en jullie zijn nog maar net begonnen . Het is heel leuk om te volgen. We kijken uit naar jullie volgende bericht! groet Jan en Carla

• 20 Februari 2016 - 13:14

Eef Boogert:

Wat een indrukwekkende gebouwen.
    De moslims hebben heel wat meer werk en geld besteed aan de moskeeen, dan wij aan onze kerken.
    Het verbaasde me, dat het daar zo koud bleef, maar natuurlijk is het voor Marokko nu ook wintertijd.
    Verder voor jullie nog een voorspoedige reis met veel moois.
    Groeten Eef.