Het laatste stuk - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Het laatste stuk - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Het laatste stuk

Blijf op de hoogte en volg Corrie

29 Maart 2016 | Marokko, Tanger

27 maart
Pasen, iemand had aan alle buitenspiegels een plastic zakje gehangen met een ei erin waarop de naam van een deelnemer. Zoeken naar je eigen ei dus, erg leuk. Deze dag was er niks gepland zodat we zelf met een aantal terug zijn gegaan naar de medina en dat was bijna nog leuker dan gisteren. Wat is het enig om door die nauwe straatjes te lopen met al die verschillende materialen, vlees, kippen, groenten, schoenen, kleding en specerijen. Soms zijn de straatjes zo nauw dat je alleen maar achter elkaar kan lopen zodat mensen elkaar nog kunnen passeren. s' Middags lekker in de zon met een boek.

28 maart Chefchaouen
Het een na laatste traject is vandaag aan de beurt. Het einde van onze reis nadert. De rit ging over een weg die zich langs glooiende groene berghellingen slingerde begroeid met voornamelijk gras en graan. Gedurende de hele reis zijn er zeer regelmatig politie controles en snelheidscontroles. Tot nu mochten we altijd doorrijden maar vandaag niet want we reden 8 km. te hard en kregen een bon van €10. Helaas konden we alleen maar betalen met een 200 DRM biljet en daarvan had de politie natuurlijk niet terug. Was de bon toch nog €20. We naderden het RIF gebergte en daar was het uitzicht weer magnifiek. Toen we Chefchaouen binnen reden zagen we direct waarom deze stad de blauwe stad wordt genoemd. Alle huizen zijn wit en blauw zijn geverfd. Wit tegen de hitte en blauw tegen de muggen. Het is een plaats die behoort tot de meest schilderachtigste in Marokko met een rijke geschiedenis die wederom op de erfgoedlijst van de UNESCO staat. Onderweg besteedde we nog onze laatste DHR door nog een mooie tajine te kopen. Toen Bob het ding in de camper wilde zetten moest de tafel er even uit. De eigenaar van de zaak wilde erg graag deze tafel kopen maar we hadden geen idee wat we er zelf voor hadden betaald. We vroegen dus maar een bepaald bedrag en dat was blijkbaar ver boven het budget want de man was niet meer geïnteresseerd. Toen was er nog even een paniek moment omdat de sleutels van de camper onvindbaar waren maar gelukkig duurde dat niet al te lang. Het afscheidsdiner vond plaats in het centrum van de stad en was erg gezellig.

29 maart Tanger Med.
Samen met een stel uit onze groep verlieten we de camping terwijl het merendeel van de groep een wandeling maakte naar het dorp om nog de laatste souvenirs te kopen. We kozen een alternatieve route en passeerde al snel een bezienswaardigheid waar we een wandeling maakte langs de rivier. De omgeving was vreselijk mooi. Ook toen we verder reden bleef het uitzicht groots met uitstekende rotsen en groene dalen. Na een poos kwam de zee weer in zicht en wisten we dat het einde van onze tocht naderde. Het uitzicht over zee bleef grandioos tot de haven waar we nu op het parkeerterrein met z'n allen moeten wachten tot morgenvroeg de eerste Ferry vertrekt.

• 29 Maart 2016 - 19:41

Tineke,:

Dag Corry en Bob,

Daar ben ik dan weer om even iets te laten weten. Een paar keer was de site niet beschikbaar vandaar dat ik even uit de lucht was. Heb nu alles gelezen en ben weer bij. Zo te zien is het allemaal zeer indrukwekkend. Ik kan me voorstellen als jullie straks thuis zijn dat er veel mooie dingen nog naar boven komen, en het herbeleven. Ook met de kinderen. De reis zit er bijna op wij kijken naar jullie uit na zo een lange reis. Nog een goede eind reis voor jullie en tot de volgende keer.
    Groeten Tineke.

• 30 Maart 2016 - 09:24

Joke:

Een goede thuisreis gewenst, tot gauw

• 31 Maart 2016 - 21:14

Henny Van Beem:

Zo luitjes de reis zit er weer op wat een geweldige reis hebben jullie achter de rug we zijn erg benieuwd naar de verhalen en de foto's en nu met een sneltrein vaart naar huis op naar de kleinkinderen ende kinderen ik denk dat de reis niet snel genoeg kan gaan voor jou Corry dus we hopen dat we jullie weer snel mogen begroeten maar doe voorzichtig groetjes. Kors en Henny

• 01 April 2016 - 10:21

Margreet:

Ha die Corrie en Bob,

Een veilige reis terug naar huis en bedankt voor het mooie reis verslag en schitterende foto' s
    We zien elkaar weer snel.

Dikke knuf
    Margreet