Mont Blanc - Reisverslag uit Rome, Italië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Mont Blanc - Reisverslag uit Rome, Italië van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Mont Blanc

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

28 Mei 2011 | Italië, Rome

Donderdag 26 mei
Onze tocht voer vandaag langs de Mont Blanc, de imposante berg waar we lang tegenaan mochten kijken maar tenslotte toch doorheen moesten nadat we chamonix waren gepasseerd. De weg voorbij de tunnel was nog maar net drie weken open volgens de mensen van de Italiaanse douane waar we voor moesten stoppen en door hen werden gecontroleerd. De tunnel is 11.5 km lang en via La-rosier reden we Frankrijk weer binnen. De weg voer langs de Bernhardpas en langs diverse wintersport plaatsen die er nogal verlaten uitzagen. In het dal zagen we dat de bergen vol stonden met druivenranken en overal werd er volop gesproeid want het is erg droog overal. Op het einde van de dag kregen we een hevige regenbui op ons dak maar eenmaal op plaats van bestemming was het allang weer droog.

Vrijdag 27 Mei
De hele dag in de auto op weg naar Buzet waar de Rasasayang op ons ligt te wachten. Het weer was opeens koud en bewolkt en zo af en toe regende het. Toen we eenmaal Valence waren gepasseerd werd de omgeving bekend terrein en zagen we af en toe een glimp van het ons zo geliefde Kanaal du Midi. Tegen de avond arriveerden we in Buzet en zagen direct dat de Rasa er nog lag maar dat zich net als vorig jaar een flinke plas water had gevormd op het dekzeil. We hadden gehoopt dat we het dit keer hadden kunnen voorkomen maar niet gelukt dus. Omdat het te laat was om nog iets te kunnen doen zochten we nog een kamer in de buurt en dat lukte goed. We aten bij het restaurant van de havenmeesters Sarah en Kevin omdat we de sleutel daar moesten halen en zodoende morgen vroeg kunnen beginnen met schoonmaken. De opvarenden van het schip “Pomme de mer” waar we vorig jaar mee hebben kennis gemaakt en naast ons ligt, was ook in het restaurant aanwezig en zij vertelde ons dat ze onze boot de pakketboot noemde omdat het zeildoek over de hele boot ligt waardoor het het net een pakketje lijkt. Ze hadden zich zorgen gemaakt over de plas water dat op het zeil ligt en waren van plan geweest om er wat aan te doen. Niet meer nodig dus want dat hebben we zelf nog even gedaan.

• 28 Mei 2011 - 19:05

Tineke:

Hallo corrie en Bob. Wat genieten we weer van je reisverslag en wat hebben jullie in die paar dagen al weer veel gezien. Nu nog de boot reinigen en dan kunnen hopelijk gaan varen. Wij hebben het in Israël geweldig gehad. Het heeft ons overtroffen. Wat een mooi land en hebben heel veel gezien en een geweldige reisleidster. Hoe zijn de aardappelen er uit gekomen? Zaten er veel uitlopers aan? Of kwamen ze uit de boot groeien. We horen het wel. Liefs van ons. Tineke.